medicijnen geven? *help*

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
tiggert

Berichten: 766
Geregistreerd: 23-04-02

medicijnen geven? *help*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-04 15:55

hallo,
zal even vertellen wat er gebeurd is, er is vandaag een dierenarts geweest voor mijn veulen die erg verkouden is,
eerst bij het onderzoeken ging het wel goed totdat hij haar neus dicht knijpt zodat ze geen adem kan halen dus de reactie van haar hierop was natuurlijk strijgeren en ze werd helemaal gek toen hij dit ook nog voor een tweede keer wou proberen, en viel dus bijna achterover.
daarna zag ie in dat dat toch niet zo`n geweldig idee was...
alleen moest ze daarna dus antibiotica hebben wat in zo`n soort wormenspuit zit, naja je raad het al dat ging dus helemaal mis, normaal wormspuiten geen probleem maar ze was nu al heel bang voor hem, en ze werd helemaal gek en ze stond tegen de muur aan waar ze vervolgens bijna in wou kruipen, dus na 3 keer zeggen ik geef het haar wel als ze rustig is nog een keer proberen Verdrietig wat hem dus ook niet lukte (en mijn moeder haar hand zat dus tussen lorain en de muur dus dat moest achteraf ook nog gehecht worden) hebben we gezegd nu is het echt genoeg waarna de dierenarts kwaad uit de stal liep en zei dat ik mijn paard beter moet opvoeden Verward er is normaal echt niks met haar aan de hand en wormspuiten, hoefsmid en alles gaat altijd prima...

maar zoals jullie aan mijn verhaal al begrijpen komt deze dierenarts echt nooit meer in de buurt van mijn paarden, we hebben nu een vrouwlijke dierenarts gebeld en we moesten dus nu eerst nog even proberen om de medicijnen naar binnen te krijgen en anders komt zij elke dag om antibiotica te spuiten.

alleen vroeg ik me af of jullie ideeen of ervaring hebben om zo`n soort pasta naar binnen te krijgen want dat kost wel weer een tijdje voordat we dat weer normaal in kunnen spuiten...

ik hoop dat jullie mij en mijn baby paard kunnen helpen aan tips...

we hebben het op brood geprobeerd en in slobber beide keren niet gelukt Scheve mond ze heeft wel wat binnengekregen maar niet genoeg.

groetjes jenny


tiggert

Berichten: 766
Geregistreerd: 23-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-04 18:36

helaas ben met stroop en een pot appelmoes net bij der geweest en als ze een spuit ziet komt ze er al niet in de buurt en op mijn hand eet/ slikt ze eerst de appelmoes er lekker af en zodra de antibiotica pasta ebij komt eet ze het niet heb nu al verschillenden dingen geprobeerd maar helaas.

heb het in slobber gedaan na een paar happen at ze het niet meer.
op brood met muslie en de pasta spuugd ze weer uit
met appelmoes op/in de spuit werkt ook niet
en met voeren heb ik het door de muslie gedaan en weer na een paar happen eet ze het niet.

en daar stond ik dus ook met mijn stroop muslie en appelmoes...

maar als het dus vanavond niet lukt dan komt er vanaf morgen een andere dierenarts die geeft haar elke dag een antibiotica spuitje alleen hoop ik wel dat dat goed komt.

maar als jullie nog tips hebben please vertel het me...

al heel erg voor de tips...

knuf jenny


tiggert

Berichten: 766
Geregistreerd: 23-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-04 22:23

het probleem is opgelost, vanavond toen het rustig was op stal heeft staleigenaresse het geprobeerd om het in te spuiten en met wat geduld is dit gelukt en beetje voor beetje, en ze was gelukkig ook niet meer zo stressig als vanmiddag...

heel erg bedankt voor de tips
en die dierenarts komt idd echt niet meer bij mijn paardjes...

groetjes jenny


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 98 bezoekers

cron