Regen en wedstrijd....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Regen en wedstrijd....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-02 09:43

Ik moet morgen een wedstrijd maar het gaat heel erg regenen en waaien Huilen Huilen Huilen Huilen Zal ik dan nog wel gaan ofniet? En wie heeft dat nog meer gedaan en hoe beviel dat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-02 09:48

Fijn is anders, maar het gaat wel.
Zorg dat je een zweetmes hebt om je paard droog te trekken.
En een deken waar het water in kan trekken. Die je afdoet als hij droog is.
En dan uiteraard de deken die je al op zou doen.

En voor jezelf neem je ook een setje droge kleren aan.

Succes, ik hoop morgen ook tussen de buien door te kunnen rijden.
Maar we zullen zien.

succes

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-02 09:50

Haha, wees blij dat het een Dressuurproefje of springparcours is, en geen hele Endurance! Dat is namelijk nog echt wat lastiger, 35 km in de regen en storm.. Maar, ik ben een beetje (TE) fanatiek, dus zou dan ook gaan *LOL*
Soms verplaatsen ze de wedstrijd naar binnen, als er toevallig ook een binnenbak op het terrein is, maar dat is afhankelijk van het terrein en de voorzitters enzo.
Verder, hoe reageert je paard op regen? Rijden jullie vaker in slecht weer? Zie je er erg tegenop nat te worden?
In elk geval, succes (als je nog gaat Lachen ) morgen!
Groetjes

Stacy S

Berichten: 1211
Geregistreerd: 24-12-01
Woonplaats: Drachten City!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-02 10:03

Haha ik had Gister (vrijdag) avond een wedstrijd.
En het regende de hele dag, het was echt erg! we moesten rijden op een weiland waar het gras van was doodgespoten.
aan het einde van de avond was het allemaal modder en zat iedereen met auto en trailer vast! haha wij dus ook.
de rijbanen waren ook niet al te best.

nanka

Berichten: 3484
Geregistreerd: 18-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-02 10:16

ja het ligt eraan of je paard het ook een beetje gewend is om in de regen te rijden.
ik zelf had alleen een buitenbak en dus was mn pony het wel gewend.

als je op het gras rij vergeet dat niet (mits je de juiste ijzers heb) om je stiften mee te nemen.

ik reed meestal wel iets korter bij het losrijden want soms had ze wel de neiging als haar hoofd te nat werd om te gaan schudden met dr hoofd.

als je gaat morgen : SUCCES !

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-02 10:20

Nou, ik heb bedankt voor vandaag. Morgen nieuwe kans....vandaag had ik wedstrijd van de verenining, dwz toch geen verloren startgeld, geen winstpunten te halen, rijden tegen enkel mensen die je kent, bagger inrijmogelijkheid enz. En ik heb geen zin om twee keer nat te regenen in een weekend. Morgen heb ik een officiƫle wedstrijd (Exloo), daar ga ik me op voorbereiden (vanavond gewoon nog even relaxed wat losmaken....hopen dat het dan droog is).

Ben je nog gegaan? Hoe ging het?

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-02 11:15

Vanmiddag vier uur.... Ze voorspellen dat het weer in de namiddag beter word, daar ga ikdan maar vanuit, ik heb me nog niet afgemeld.

Maar de kans zit er best in dat ik dat alsnog doe. Poetsen, invlechten, 6 km ernaar toe, losrijden. Dit allemaal in de open lucht, ik heb geen mogelijkheid om naar binnen te gaan. Verdrietig
De proef op zich mag ik wel binnen rijden, dat scheelt. Maar 5 minuten voor een middag regen....

Ik ben er dus nog niet over uit! Isolda wordt ook nog eens zo'n heksje van dit weer, is ook niet echt een uitdaging.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-02 17:57

In de winter had ik een keer een wedstrijd en toen regende het ook pijpestelen. Gelukkig vermaakt Sevin zich wel op de trailer, dus die heb ik zo lang mogelijk laten staan. Toen buiten inrijden, was gelukkig op zand, en toen binnen het proefje. Het is wel te doen, maar neem wel droge kleren mee.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-02 17:59

Ik heb het wel een keer gedaan, starten terwijl het goot. Maar dat was wel een binnenwedstrijd dus bodem was goed. Haha! Alleen was het inrijden buiten... Ik was zeik en zeiknat!

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-02 19:02

NaVy! schreef:
Verder, hoe reageert je paard op regen? Rijden jullie vaker in slecht weer? Zie je er erg tegenop nat te worden?
Groetjes



Ik ging vrijdag ook rijden in de regen en toen kwam ze een beetje in opstand maar later ging het wel

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-02 19:04

Ik heb ook morgen wedstrijd, maar ik rijd lekker in een binnenbak Tong uitsteken
Verder veel succes, wel l*llig hoor, je eerste wedstrijd in de regen Boos!