anti vlieg!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

anti vlieg!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-02 21:59

Hoe houden jullie je paardjes anti-vlieg?
Toscar zat vandaag al flink onder dus heb hem met knoflook spray ingespoten.
Ik wil van de week beginnen met knoflooksnippers te voeren, maar wat doen jullie nog meer om je paarden vlieg vrij te houden?
*ik en Tos worden er gek van Scheve mond *

Iemand nog tips? Of brouwseltjes die heeeeeeeeeel goed werken?

Ik heb zo'n vliegen ding,
Afbeelding
*alleen dan geen leer maar nylon*
Maar als ik dat vast maak begint Toscar te headshaken aan een stuk, totodat hij er af ligt (en gaat er dan mee gooien en er op staan trappen, dus echt werken doet dat ding niet!)

Dus iemand tips?

Josti

Berichten: 1534
Geregistreerd: 28-03-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-02 22:19

in de topic hierboven (op dit moment) -> azijn tegen vliegen; staat vast wel het een ander wat je kan gebruiken Lachen

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 18:51

Oh houd op...moet niet denken aan de dazen tijd! Heb dinsdag voor het eerst de spuitbus er weer bij gepakt. Niet om te spuiten, ben je gek. Om het heel voorzichtig op een sponsje te doen en dan op d'r hoofd, nek enz smeren. Eeeeng...elk jaar weer een ramp, als ik gaan spuiten mag ik wel een extra sterk touw aanschaffen. Doe het wel, maar hoe... Dus tips lijken me handig!

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-02 19:03

Stukje keukenrol, inspuiten en uitwringen! Maakt niet dat enge geluid!

Vnadaag had ik ff een flink meurend mengsel gemaakt (azijn, knoflook en water) en met een plantenspuit zitten spuiten... Alles is best. zolang ik maar niet bij zijn oren kom!

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 23:58

Believe it or not, 1/3 water, 1/3 azijn, 1/3 THEE Party!! (sterk gemaakt, afgekoeld) Het werkt!!!

Tevens gebruikt ik Vlieg-Vrij (weet het merk ff niet, maar gele spray, vrij prijzig).

En als het heel erg wordt, is en blijft Vee-Rust het allerbeste. Maar gezien de chemicalen Boos! die erin zitten, gebruik ik het zo min mogelijk...

iloon
Berichten: 209
Geregistreerd: 25-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 00:03

ik koop zo'n plantenspuit en een flesje citronella bij het kruidvat,
en azijn.
ik gooi de citronella in de spuit,dan de helft vullen met azijn,en de rest water.
voor een paar gulden ben je klaar *LOL*