Paarden die niet zonder elkaar kunnen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mirtje27

Berichten: 791
Geregistreerd: 29-09-03

Paarden die niet zonder elkaar kunnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-04 18:49

Ik heb 2 paarden. Als ik de oudste weg haal dan wordt de andere helemaal gek. Scheuren door het land, land zit nu al vol met remsporen. Allebei tegelijk mee nemen lukt niet de een loopt dan harder dan de ander.
Eerst de andere meenemen is ook geen optie want dan gaat de oudste (24) helemaal tekeer.
Vanmiddag was hij zo tekeer gegaan dat ik hem amper mee kon nemen, hij had vreselijk haast naar de stal om bij zijn maatje te komen.

Heeft iemand tips?.

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 19:00

In ieder geval zorgen dat ze tijdens het lopen jou als leider zien, haast is prima maar wel achter de leider blijven. wie weet helpt het ook om ze apart in het land te zetten, dus met een draad ertussen. En dan wat aandacht aan de een en later weer eens wat aandacht aan de ander.
Dit gedrag is natuurlijk helemaal normaal voor paarden alleen erg lastig voor mensen. Eventueel een Nh cursus volgen als je dat nodig lijkt en boeken lezen.
Het is niet een probleem dat je met een knopje uit kunt zetten, dus zal je er tijd en aandacht aan moeten besteden.
Sterkte

Wiesje

Berichten: 2911
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 19:04

Dit is helaas niet met een NH-cursus op te lossen. Die heb ik namelijk al gehad en daar voorkom je niet mee dat mijn ene ruin de wei afbreekt terwijl ik de andere meeneem, bv op buitenrit. Hier helpt echt geen NH aan. Wel natuurlijk als je ze tegelijk meeneemt aan de hand. Dat gaat dan ook prima. Behalve als ze echt uit elkaar gehaald worden is er paniek in de tent. Erg lastig en vooral: hoe los je het op? Ben blij met dit topic en benieuwd naar de oplossingen.

mirtje27

Berichten: 791
Geregistreerd: 29-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-04 19:06

Ik heb ze wel apart met een draadje ertussen. Van de zomer stonden ze wel samen in een land, maar dat ging op het laatst niet zo goed meer de oudste werd steeds verjaagt bij het verse gras.