Kieffer Lech Profi + UPDATE!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Kieffer Lech Profi + UPDATE!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-02 23:47

Ik heb een erg mooi dressuurzadel gezien. Het is een Kieffer Lech Profi, maat 2 en moet 450 Euro kosten. Mijn vraag.. wie heeft er ervaringen met dit type zadel en wil die ervaringen met mij delen? En.. wat vinden jullie van de prijs?

Hieronder twee foto's van een Kieffer Lech. Het zadel ziet eruit als op de bovenste foto. Al staat de Kieffer Lech op de divoza pagina met een dikker lijkende bovenbeenwrong. Wie heeft er ervaring met deze verschillen van de Kieffer Lech? Of heeft dit te maken met de leeftijd van het zadel? Het betreffende zadel wat ik gezien heb ziet er erg goed uit. Maar ik weet niet hoe oud het zadel is. Het kieffer logo is overigens blauw. Op dat logo staat een zadel met daar doorheen een rennend paard met de tekst kieffer erbij. Dus niet het zwarte logo met de letter GK erin.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Honeybee op 25-04-02 16:39, in het totaal 1 keer bewerkt

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 00:20

Zadels is iets persoonlijks de ene vind hetniet de andere super. Ga er zelf in rijden probeer het 2x keer en zeg dan of het wat is.

Kieffer is wel een goede kwaliteit leer dus dat is oke. Alleen moet het model je wel passen en dat kan je alleen maar weten door erin te gaan rijden.

Ik heb een kieffer Wien simpel maar wel fijn.

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-02 00:27

Haha! Ik heb 'm dus hier al in huis liggen Haha! Mocht 'm zonder aanbetaling op proef meenemen om te proberen. Zadel moet vrijdag of zaterdag terug. Ook heb ik het zadel net gepast op Maaike en erop gereden. Het zadel ligt goed op Maaike en het zit naar mijn idee ook wel goed, al had ik het idee weinig steun te hebben aan de bovenbeenwrongen. Vandaar die twee verschillende plaatjes. Morgen ga ik het weer proberen op Maaike. Vandaag was ze wat druk en ja.. ook dat maakt verschil. Vrijdag wil ik het zadel evt. nog passen op Propala. Wellicht dat ik ze voor beide kan gebruiken. Maar dan alleen als ik 'm koop en niet als Gea 'm koopt.

Voorheen heb ik een Kieffer Munchen dressuurzadel gehad. Kieffer Munchen dressuurzadels worden nu al zo'n vijftien jaar niet meer gemaakt, maar was van zeeeeer goede kwaliteit. Nog steeds spijt van dat ik 'm indertijd verkocht heb. Dit was ondanks de leeftijd kwalitatief een zeer goed zadel.
Ik hoor alleen vaak dat de nieuwere gebruikte kieffers vaak 'scheef' zijn en dat daar de kwaliteit niet zo best van is. Vandaar dus mijn vraagtekens. Moet natuurlijk geen zadel hebben waar ik over 1 of 2 jaar niets meer aan zou hebben of wat er verschrikkelijk slecht (ondanks mijn goede onderhoud) uit zou zien.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 08:15

Hoi,
Ik heb dit zadel ook gehad. Het verschil dat jij noemt over de wrongen heeft te maken met 2 verschillende modellen. De ene heeft vrij vlakke wrongen en de ander is wat meer gevuld.
Maar misschien dat een zadelmaker daar wel wat aan kan doen?
Ik vond het een fijn zadel. Heb het alleen verkocht om dat ik graag een westernzadel wilde.
Groetjes,
Linda

essiedepessie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 09:13

ik rijd met mijn huurpaard ook op een kieffer lech! Eerst vond ik het super irritant omdat mijn been steeds over de wrong heen schoot, maar je wordt er wel doorgedwongen om jebeugelos op de juiste lengte te doen! Waar ik nog wel eens een beetje eigenwijs mee was! Frusty

MAar nu gaat het heel goed! vind het heel lekker zitten!

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 10:52

Is die bovenste niet een plaatje van een kieffer wien?

Ik hbe t persoonlijk helmaal niet op kieffer, de kwaliteti vanhet leer is slecht en als je in de winter je zadel niet supergoed onderhoud barsten alle naden los. Ik hbe zelf een wien gehad en ik vond het echt een klotezadel!

Daarna kreeg ik mn KN en dat was wel zon geweldig zadel! Helaas ( nou ja eigenlijk niet helaas) is obsess twee keer zo breed geworden en paste die KN niet meer , daarom heb ik nu een prestige topdressage en die is ook fantastisch!!

Maar kieffer ben ik over het algemeen niet over te spreken, hoofdstllen daarentegen weer wel!

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 11:02

obsession schreef:
Ik hbe t persoonlijk helmaal niet op kieffer, de kwaliteti vanhet leer is slecht en als je in de winter je zadel niet supergoed onderhoud barsten alle naden los.


nou, Obsession, ik deel je mening niet....
Ik heb een kieffer (aachen vsd), al jaren, en eh...geen probleem mee gehad. Ik poets het gemiddels 3x per jaar in, en echt niet in de winter (dan is het koud hoor, tijdens het invetten op stal, dan doe ik het niet Schijnheilig, vind dat echt een klusje voor een zomeravond... )

Welnu, het zadel zal nu 7 jaar oud zijn, nieuw gekocht, en het ziet er nog prima uit. Wordt toch echt 4 a 5 keer per week gebruikt..... (maar het hangt bij mij dan ook niet in de stal, ammoniak dampen tasten ook het leer aan).
De kwaliteit van het leer is dik en goed. Zeker gezien de aanschafwaarde...het is immers een lager geprijsd zadel van de betere merken.

Aantekening bij Kieffer: ze kunnen wel heel hard zitten...zeker als ze wat voorover liggen kan je je lelijk bezeren, daar waar zachtheid echt wenselijk is.... Knipoog

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 13:39

Ik heb zelf ook een kieffer lech profi en ben er superblij mee!! Heb 'm inmiddels zo'n 3 jaar en ziet er nog als nieuw uit.

Het zit erg lekker en je wordt gedwongen goed te zitten en je beugels op de juiste maat te doen.

Kan het zadel je erg aanraden, maar het blijft altijd een eigen voorkeur.

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-02 16:39

Vandaag bij Divoza wezen kijken wat die hadden liggen. En dit samen met Rene.. we waren in Groningen en ik wou toch even een tussenstop maken.. Hij MOEST dus wel.

Het de Lech die ze daar hebben.. (die op het onderste plaatje) ook geprobeerd (die op de bovenste is overigens wel een lech hoor Lachen ). Alleen was dat dus een nieuw zadel. Volgens Rene moest ik maar een nieuwe aanschaffen.. Ja duh!!!! Lekker prijzig.. Maar goed.. ik kan dat evt. over een maand of twee wel van hem lenen. De lech zit wel erg goed. Vooral die dikke wrongen zijn lekker stevig en dat kan ik toch wel gebruiken naar mijn idee. Helemaal omdat ik toch wat problemen heb met mijn bovenbenen nu ik dikker ben geworden.

Toch zal ik me nu nog even verder orienteren op zadels in diezelfde prijsklasse. Waarschijnlijk wordt het toch weer een kieffer aangezien die veelal makkelijker passen op andere paarden. (uitzonderingen daar gelaten) en vanwege die wrongen. Een ainsley of een rossner wordt het zowiezo niet omdat die echt een diepe gedwongen zit hebben waar ik bij voorbaat al voorover (te extreme kanteling van de bekken) in ga zitten.
Ik ga dit gebruikte zadel vandaag nog eens op Maaike en morgen eens op Propala proberen. En dan eens verder kijken. (maar niet te lang Haha! )

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 16:54

Heb je de Wien ook geprobeerd? - deze heeft wat dikkere wrongen.

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-02 20:23

Ik ken de Wien. Die heeft veel dunnere wrongen als de lech. Dat scheelt nogal.