Wie heeft ervaring met de snak-a-bal (biksbal)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Wie heeft ervaring met de snak-a-bal (biksbal)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-04 13:26

Deze:
Afbeelding

Hoe lang duurt het voordat ze een halve kilo biks eruit hebben?

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 15:48

Bij die van mij moet het nog gebeuren. Die was het snel zat omdat er zo weinig uit komt.

Nieke

Berichten: 641
Geregistreerd: 27-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 16:15

Ik heb ook zo'n bal voor mijn paardjes. Ik denk dat ze toch een paar uur bezig zullen zijn eerdat ze alle voer er uit hebben. Je zou ervoor moeten zorgen dat de korrels klein genoeg zijn, zo vallen ze wat gemakkelijker door die gaten.(Ik herinner me mij dat ik een keer pavo-korrels had en die waren eigenlijk wat lang voor in die bal)
Mijn paardjes zijn het wel snel beu als er niet meteen genoeg blijft uitkomen. Ik geef die bal gewoon als extra amusement voor een half uurtje...

LindaT

Berichten: 134
Geregistreerd: 09-06-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 17:34

Maar het werkt wel?
Ik heb er eens naar staan kijken, maar ik was bang dat alle biks tussen het stro zou vallen en mijn paard er dan niet meer bij kon.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 18:04

Als je een paard hebt dat er fanatiek mee bezig is, dan is dat zwaar frustrerend voor de buurpaarden. Die horen voortdurend biks rammelen, maar krijgen niks.

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 18:20

Ik ben bang dat mijn Haflinger er gewoon op gaat stampen als ie er niet genoeg uit krijgt (als dat z'n eerste reactie al niet is Knipoog )

lailapri

Berichten: 22120
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 21:51

ik hoor nu weer geruchten dat een paard er aan gaat likken voor brokjes en daaruit kribbebijten(geloof ik of een andere ondeugd) kunnen ontwikkelen

Carolaweger
Berichten: 14
Geregistreerd: 04-09-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 22:05

ze zijn er juist om stalondeugden tegen te gaan. Elk paard reageert er anders op, maar ik heb er nog geen gezien die gingen kribbebijten. Sommige paarden vinden het inderdaad niet meer leuk als er te weinig uitkomt. Mijn paard werd nogal driftig als er niet genoeg uit kwam dus bij haar laat ik hem niet in de stal liggen maar gef ik hem gewoon af en toe. Haar buurman vind het helemaal geweldig, die doet ongeveer 2 uur over een halve kilo biks en die krijgt er echt geen genoeg van. En in het stro vinden ze de biks wel hoor, ze ruiken wel waar het ligt. Het is zowiezo verstandig om erbij te blijven de eerste paar keer dat je je paard zo'n bal geeft, dan kan je in de gaten houden hoe ze reageren. Heeft niemand anders op stal zo'n bal dan kan je het eerst eens uitprobreren?

Quarterh0rse

Berichten: 8491
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 22:09

het werkt idd, het is alleen wel lastig met hoog in het stro Haha!
en het maakt idd een herrie

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 22:12

Mijn instructrice heeft er een voor haar paard. Maar die is echt slim, die rolt de openeing naar beneden en dan met haar lip op en neer bewegen dat er wat uit komt. Echt heel secuur. Echt leuk om te zien. Met een halve kilo was ze toch even bezig
De andere paarden werden er op stal niet onrustig van.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-04 22:14

Geen klachten van medestalgebruikers?

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 22:19

Dennis doet er met een halve KG ong 20 min over. Hij pakt het ook heel handig aan en is heel gericht bezig.

Roos die springt er boven op in de hoop dat er wat uit komt Tong uitsteken. Dat lukt ook, maar die heeft meer tijd nodig dan Dennis.

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 08:55

Arabesk schreef:
Geen klachten van medestalgebruikers?


Jep, bij mij dus wel!

Ik sta op een vrij grote stal waar meedere mensen zo'n bal hebben; als een paard ermee bezig is worden de rest naar omdat ze prima weten wat het geluid is.
Hebben nu min of meer met zijn alle afgesproken de ballen niet meer te gebruiken.

Als mijn paard een lege bal had werd hij ook helemaal gek als hij de bal van zijn overbuurman hoorde......

Sabbientje
stokpaard connaisseur

Berichten: 4693
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 09:57

Arabesk schreef:
Geen klachten van medestalgebruikers?


Mijn paard heeft een buitenstal, de rest hoort het niet.

Ik maak altijd een stukje strovrij bij de deur.
Ze kan de bal dan goed heen en weer rollen en heeft ze geen problemen met de biks te zoeken.
Hoewel ze wel slim genoeg is de biks tussen het stro vandaan te halen.
Ze weet ook precies hoe ze hem moet rollen om de biks eruit te halen. Vingers aflikken

We hebben de bal weleens bij een ander paard geprobeerd. Deze snapte er geen zak van.
Hij vond dat rammelen wel helemaal geweldig, maar vond het erg vreemd als er plotseling biks op de grond lag. Verward
De connectie met de bal heeft hij niet gelegd.
Dacht waarschijnlijk dat engeltjes het biks neer legde Schijnheilig

Suusjeher
Berichten: 3701
Geregistreerd: 28-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 10:27

Ik heb niet deze bal, maar de groene equibal. (is niet meer in deze vorm te koop)
Mijn paard krijgt er 's avonds muesli in en hij kan er goed mee overweg.
Hij wordt er niet gefrustreerd van en kan er genoeg uit krijgen en is er heel druk mee in de weer.

Ik krijg er geen klachten over, de paarden worden er niet onrustig door. Ik ben ook de enige op de stal die zo'n bal heeft.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 10:32

lijkt mij idd voor de mede stal paardjes niet erg fijn als ze een tijd moeten aan horen hoe een ander paard met biks aan het klooien is..