Wat is er zo bijzonder aan de Rambo dekens?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Wat is er zo bijzonder aan de rambo deken?Zit toch weinig verschil in een gewone en een rambo?

A. Rambo dekens zijn gewoon van beter matriaal, mij maakt het niet uit dat ze dan duurder zijn.
64 (68%)
B.Ik zou ook voor de goedkope deken gaan
29 (31%)

Totaal aantal stemmen: 93


CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Wat is er zo bijzonder aan de Rambo dekens?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-04 15:46

Dat vraag ik me af, ik vind het wel hele mooie dekens enzo, maar wat maakt ze zo bijzonder?

Je hebt dekens van pagony die bv ook waterdicht en ademend zijn en ook van een sterke stof.

Voor een gewone waterdichte rambo deken betaal je €250,00 euro (Rambo turnout)

En voor een gewone stevige waterdichte pagony deken betaal je €80,00
(pagony tiger heavey)

Dan zou je toch voor de goedkope gaan?
En toch kopen veel mensen rambo dekens, waarom?

ingvdh

Berichten: 6370
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 15:51

Ik heb geen Rambo's maar andere merken. De prijs houd me nog een beetje tegen en het feit dat ze bij ons op stal alle dekens slopen onderling (de paarden dan) dat ik bang ben dat Rambo de winter niet overleeft.

Ik heb vorig jaar een Harry's Horse upperclass gekocht, die beviel super!
Pagony heb ik niet zulke goede ervaringen mee, de pasvorm was niet denderend en hij was na 2x dragen kapot.

Skipper

Berichten: 2111
Geregistreerd: 28-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 15:57

Ik heb een rambo waterdichte deken van 300 of 400 grams, hij gaat al weer de 5e of 6e winter in!!!! Dus hij heeft zijn geld wel opgebracht en is nog steeds waterdicht en helemaal heel nooit wat aan gehad!

(heb hem alleen gewoon met sopje met de bezem gewassen verder niet)

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-04 15:57

ingvdh schreef:
Ik heb geen Rambo's maar andere merken. De prijs houd me nog een beetje tegen en het feit dat ze bij ons op stal alle dekens slopen onderling (de paarden dan) dat ik bang ben dat Rambo de winter niet overleeft.

Ik heb vorig jaar een Harry's Horse upperclass gekocht, die beviel super!
Pagony heb ik niet zulke goede ervaringen mee, de pasvorm was niet denderend en hij was na 2x dragen kapot.


ja, HH dekens zijn ook zo'n fijn goedkoop merk Haha!

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-04 15:58

Ik heb al 4 jaar de pagony ultra, en daar is ook nog niks aan kapot Lachen

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 16:01

Ik vind het een aardig hoge prijs. Het zijn wel super dekens, maar ik vind Bucas net zo super en dat scheelt toch al wat in de prijs.

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-04 16:03

gabyfedde schreef:
Ik vind het een aardig hoge prijs. Het zijn wel super dekens, maar ik vind Bucas net zo super en dat scheelt toch al wat in de prijs.


Bucas vind ik ook tot de dure dekens horen Scheve mond
is ook maar €50,00 goedkoper Bloos

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 16:08

Nimmedor schreef:
Bucas vind ik ook tot de dure dekens horen Scheve mond
is ook maar €50,00 goedkoper Bloos


Is ook absoluut nog niet goedkoop, maar € 50 vind ik toch al een aardig bedrag.

Skipper

Berichten: 2111
Geregistreerd: 28-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 16:12

Wat wel scheelt is dat toen ik hem kocht er nog geen andere waterdichte regendekens waren, die kwamen toen pas op, dus de keus was toen ook vrij beperkt nog tussen Rambo en een nieuwzeelandse canvas deken oid.
Bucas had ik toen nog nooit van gehoord en nergenst in de verkoop gezien hier in de buurt en de andere merken hadden ook geen regendeken in het assortiment.

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 16:12

Ik heb ook de pagony Tiger heavey, en helemaal niks mis mee!

Vorig jaar gekocht en hij ziet er nog supergoed uit

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 16:12

Ik heb heel wat rambo/rhino dekens liggen. De enige dekens die qua pasvorm goed zijn voor mijn pony's.
Tegenwoordig gebruiken ze voornamelijk hun eigen deken (wintervacht) maar mocht er weer eens eentje geschoren worden voor het werk of kort in het haar moet blijven (hengstenkeuring) dan komen de rambo dekens weer van zolder...

Mijn 29 jarige ruin woont in zijn rhino turnout. De enige deken die super blijft liggen en gewoon 100% waterdicht is en blijft.
Dat moet ook wel, hij staat 24/7 buiten.

En in verhouding zijn ze helemaal niet zo duur.
Ik heb hier rambo dekens liggen van een jaar of 8/9 oud die heel zwaar gebruikt zijn. Nog geen sluiting van kapot.
HH, Weather Beeta en Pagony dekens hielden max 1 of 2 seizoenen vol...

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 16:14

Ik vind de Horsewaredekens de beste die ik ken. Bucas heb ik dan geen ervaring mee. Ook Weatherbeeta vind ik wel goed.
IK heb ook wel een HH waterdichte deken waar ik tevreden over ben, maar mijn voorkeur blijft uitgaan naar de Horsewarelijn.
Je hebt nu van dat merk ook de Amigo. Die zijn goedkoper dan de Rambo en Rhino dekens.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 16:17

Pagony was bij mij altijd binnen 2 weken stuk, vanaf het begin lek etc. Kon drie keer in het seizoen een nieuwe kopen, omdat ik er dan echt niets meer aan kan maken...

Ik heb net vanmiddag een nieuwe Rambo Turnout van divoza binnengekregen. Mijn vorige was wsl een maandagochtendproduct ofzo, want die deugde niet zo erg, maar ik heb keurig een nieuwe gekregen. (nadat ik divoza een beetje opgejut had, had mijn deken nl al in april opgestuurd...)

Skipper

Berichten: 2111
Geregistreerd: 28-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 16:17

De weatherbeeta hebben we slechte ervaringen mee. Die waren al na 2 of 3 winters kapot en ook vaak sluitingen kapot, scheuren in dekens etc.

DubbelFun

Berichten: 88659
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 16:22

Ik heb jaren Rambo/Rhino's gehad, maar bij mij zijn de regendekens na 4 jaar niet meer waterdicht. Dus voor dat (dure) geld ga ik nu eens over op een goedkoper merk en kijken hoe lang die mee gaan.
Als die langer dan 2 jaar meegaan ben ik dus al goedkoper uit.

Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 16:36

Ik heb ook een Bucas en ben ik zeer tervreden over m.u.v. de pasvorm, bij ons nieuwe paard zit ie niet goed bij de hals, ik heb nu een Rambo Wug in ierland besteld, was ik 50,00 euro duurder uit dan de HH, dus dan heb ik gewoon liever een Rambo. Onze paarden staan 365 dagen per jaar buiten, met slechts een inloopstal, dus wil ik er zeker van zijn dat een deken ook waterdich blijft. Maar over de HH heb ik ook goede verhalen gehoord, maar de waterdichte/gevulde deken begint bij 130,-- dus is ook niet meer super goedkoop.

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 16:37

ik heb zelf een bucas
100% tevreden mee
maar die rambo zijn tog wel ff kicken.
super mooi en extra sluitingen voor een betere ligging

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 16:40

Ik heb sinds een paar maanden een Rambo en ik vind hem nu al helemaal geweldig! Ik weet nu zeker dat ik voor alle paarden de dekens ga vervangen.

DubbelFun

Berichten: 88659
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 19:42

Ik denk dat ik ze vannacht voor het eerst dit jaar hun nieuwe Weatherbeeta's op ga doen. Het schijnt hier vannacht niet 'warmer' dan 6 graden te worden Bloos!

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 22:56

Ik vond de verhalen over Rambo ook altijd wat overdreven, maar sinds mijn paard van vrijwel iedere deken een open schoft kreeg ben ik verleden jaar over gestapt op Rhino.
En de pasvorm is echt perfect! Geen last meer gehad van een open schoft. Ik heb ook wel speciaal een Rambo onderdeken gekocht met dezelfde pasvorm.

DubbelFun

Berichten: 88659
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 23:00

Wat dat betreft zeker niets slechts over de Rambo's. Ik moet nu gewoon afwachten hoe 'mijn' andere merken zich houden op depaarden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 23:01

Het meest bijzondere vind ik dat ze onwijs duur zijn Haha!

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 23:02

In vind Rambo ook helemaal geweldig heb net twee nieuwe turnout wugs gekocht voor de paarden.
Super mooie pasvorm, super waterdicht en zo'n lekker glad stofje van binnen.

prompter

Berichten: 11068
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 23:12

Jurga schreef:
Ik heb sinds een paar maanden een Rambo en ik vind hem nu al helemaal geweldig! Ik weet nu zeker dat ik voor alle paarden de dekens ga vervangen.


Zo begon het bij mij ook Haha!. Intussen doen ze al weer voor de 5e winter met hun Rambo's, en zo te zien gaan die dekens nog jaren mee. En dán zijn ze weer goedkoop Lachen.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 23:20

Moest voor deze winter met tranen in mijn ogen afstand nemen van mijn complete rambo collectie die te klein is voor mijn paard. Tjonge, dat deed zeer, want het zijn nog goede dekens. Nu ben ik dus een keer over de scheef gegaan en een bucas gekocht. Oke, het all-in one principe en kwaliteit stof is super, alleen die pasvorm, neeeee dat haalt het niet met Rambo (dus als iemand nog een goede bucas wil?). Maar wat prijs betreft loont het nu de moeite ze in ierland te bestellen ipv de peperdure Divoza. Ze blijven duur, maar je hebt ook wel kwaliteit voor jaren.