Hart in m'n strot: trainingsmolen 1e keer drama

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 09:17

Randy01 schreef:
Gisteravond heb ik een klein half uur met kromme tenen en mijn hart in mijn strot staan kijken hoe mijn ruin, Imago, zich in de molen gedroeg.
Het was de eerste keer dat hij in de molen stond en dat bleek ook wel. Hij wist écht niet wat hij ermee aan moest. De meeste paarden op onze stal stonden voor het eerst in de molen, afgelopen week, en dat ging allemaal súper dus ik dacht dat het met Imago ook wel zou meevallen, ook al staat hij erom bekend van alle 'enge' dingen een levensgroot probleem te maken. Nou, vol goeie moed dus Imago in de molen gezet, samen met nog 3 paarden.

Sorry, maar ik geloofde eerst niet wat ik las!
Jij gooit dus zomaar een nieuw paard in de molen met 3 anderen?
Dan vráág je toch ook om problemen?????

Als ik een nieuw paard in de molen zet dan gebeurt dat zeker alléén, en de eerste keren loop ik mee........
Dan loop ik een dik kwartier met het paard aan het halster in de molen totdat hij begrijpt dat ie af en toe moet draaien.
Daarna gaat iemand anders in het vak VOOR het paard lopen vlak voor het hek, en ik laat me zelf zakken tot in het vak ACHTER het paard.
Op die manier kunnen we ervoor zorgen dat ie niet gaat panieken als ie uit zichzelf moet draaien. Pas na een aantal keren zelfstandig goed draaien verlaaten we dan zelf de molen en mag het paard nog 5 minuten alleen lopen.

Alleen de paarden die het dan goed snappen mogen de volgende dag zelfstandig in de molen.

Paarden kunnen trouwens alleen gezamelijk in de molen als het RUSTIGE paarden zijn.
Blazers en snurkers moeten er altijd alleen in, omdat je er anders vergif op kunt innemen dat je schade krijgt aan je omheining of erger nog....... aan je paard......

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)


CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 10:12

Katja schreef:
Ik zou absoluut nooit meelopen. Heb één keer iemand met een ambulance van het erf zien gaan daardoor.

Hoe leid je je paard anders over het erf, of naar de wasplaats?
Dan loop je toch ook met dat dier aan het halster?
Of verplaatsen jullie nooit een paard aan een halster met een touw?

Dat is in de molen toch niks anders?

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 10:59

xcynthiax schreef:
dat is wat anders, in de molen kan je geen kant op en je zoekt zelf de gevaren op Verward

Dus je leidt je paard ook niet de trailer in?
Als hij toespringt haal jij het kleine deurtje echt niet.

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 11:08

Ik stap zelf liever zo'n vak van de stapmolen in dan een kleine trailer met enge laadklep waar zo'n dier zo overheen springt..........

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Akshay, laran, louise30, xPearl en 80 bezoekers