wanner snachts zonder deken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

wanner snachts zonder deken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-02 19:42

Sorry voor het zoveelste deken topic, maar ik twijfel enorm Lachen

Sinds dat Pinky 3 weken bij Cor is geweest en binnen heeft gestaan (om te beleren voor de kar) heb ik hem een deken opgedaan. Eerst een 100 grams winterdeken en toen het echt koud werd een 200 grams. Als het regende zelfs met regendeken (ligt gevoerd) eroverheen.
Sinds 3 weken (ong) staat hij overdag zonder deken en snachts met een winterdeken (200 grams). Sinds ruim een week heeft hij snachts alleen nog maar een regendeken op (die ligt gevoerd is dus) en overdag nogsteeds niets.
Maar nu vraag ik me af vanaf wanneer hij helemaal zonder mag? Zijn wintervacht is al voor een heel groot deel weg. Hij staat dus wel dag en nacht op de wei.

En dan nog een vraaje voor een vriendin van mij:
haar poy heeft de hele winter met deken opgestaan dus nu ook bijna geen winterhaar meer (nog meer dan Pinky). Wanneer mag die zonder? (staat nu ook met regendeken op snachts, zelfde als Pinky dus)

Alvast bedankt Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-02 19:51

Zelf hou ik altijd de 10-graden grens aan. Zodra het snachts 10 graden is, gaat het dek af. Af en toe is het wel eens een nachtje iets kouder, maar binnenkort is het meestal wel warm genoeg snachts.

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-02 22:48

DC heeft geen dekentje meer op. Natuurlijk zijn onze klimaten anders dan bij jullie maar het kan hier dan ook nog wel behoorlijk koud zijn s'nacht. De paarden schijnen er echter geen last van te hebben.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-02 23:19

hon (geschoren) staat al een week zonder deken (binnen)

BBL

Berichten: 288
Geregistreerd: 22-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-02 14:13

Ik hou de 5-graden grens aan voor 's nachts: vannacht heeft Beau dus voor het eerst zonder deken gestaan (binnen). Ik heb natuurlijk wel eerst even naar de weersvoorspelling gekeken: 't schijnt de hele week rond de 8 graden 's nachts te worden, dus ik durfde het wel aan!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-02 14:22

Het is vannacht 9 graden geweest, ik doe hem denk ik aankomend weekend af als het weer zo blijft.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-02 14:59

ooowww, moeilijk altijd he!!
mirage heeft nu een buitenstalletje en staat 's nachts nog wel met zomerdekentje op, maar dat is ook maar 1 dun laagje.
zit ook erover te denken om het er dit weekend af te laten, als ze voorspellen dat het weer goed blijft. Want nog 2 weekjes en dan gaan ze dag en nacht het land op!

carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-02 14:54

Ik heb nimro (nadat ie een tijdje met overgangsdeken ipv winterdeken heeft gestaan) nu vannacht voor t eerst zonder op stal gehad.
Hij staat wel lekker zonder in de wei sinds 3-4 dagen ofzo.
Ik hou niet echt een temp.grens aan maar t moet niet te koud zijn natuurlijk want ze staan stil.
Hij was ook geschoren maar heeft nu overal een mooi zomervachtje dus dat kon wel.

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-02 15:07

Dennis(=geschoren) heeft van het weekeind ook 's nachts zonder buiten gestaan. Hij krijgt hem alleen nog op als het koud is.

Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-02 15:11

Tonko heeft binnen nooit een deken op, tenzij het 15 graden vriest ´snachts. Buiten heeft ze alleen een deken op als de temperatuur onder een graad of 5 zakt. Ze heeft een hele goede weerstand!