mag vlas in de mesthoop?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

mag vlas in de mesthoop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-04 23:04

ik hoop dat jullie het weten,welke bodembedekker behalve dan stro mag bij in de stromesthoop erbij?

ik dacht vlas?
zaagsel niet?

hoe zit het met aubiose of kokos?

develsgirl

Berichten: 294
Geregistreerd: 29-09-04
Woonplaats: buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 23:09

ligt er maar net aan wie het op komt halen
komen ze van de cnc mag dat absoluut niet die nemen alleen aan als het puur stro met mest is mag niks anders tussen zitten en het liefst veel stro
maar particuliere ophaaldiensten zijn meestal minder moeilijk
je moet het ff navragen bij degene die het ophaald maar ik geef je weinig kans dat ie t mee neemt
ยด
groetjes
develsgirl

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 23:09

onze mestboer haalt dat niet op hoor,moet je even bellen.

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 23:39

Die van ons haalt het wel op als het voor een gedeelte vlas is. Ik heb nu 3 paarden op stro en 2 op vlas.
Heb ze vandaag gebeld of ze het ook willen doen als ik alles op vlas zet maar daar waren ze nog niet zo happig op dus daar moet ik nog even een oplossing voor vinden.

Balte

Berichten: 3550
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 09:31


casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-04 09:34

teigetje?

ik kan niet vinden op je pagina's of het afval nu in de stromesthoop ERBIJ mag??

Balte

Berichten: 3550
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 09:44

Dat weet ik eerlijk gezegd ook niet, ik zou op het eerste zicht zeggen van niet omdat ze volgens mij een verschillende composteer tijd hebben. Ik heb de links er alleen maar bij gezet omdat men niet altijd weet wat voor een interessant product vlas is als het om mest en composteertijd gaat.
Ik denk dat het ook sterk zal afhangen van diegene die het komt ophalen. Op de manege hier in de buurt gebruiken ze alle mest op eigen land en daar gooien ze stro en houtkrullen vrolijk op dezelfde hoop, net als het afgemaaide gras uit de tuin, delen van grote pakken hooi die slecht zijn enzovoort.
Dus ik vrees dat je het zal moeten vragen aan diegene die het gaat komen ophalen.

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 15:18

Zou even informeren bij de mestboer. Zaagsel is meestal uit den boze. Bij ons kan het er wel doorheen, maar dan betaal je volgens mij ook een stuk meer voor het afvoeren. Stro vinden ze vaak het beste; gedeelte vlas kan vaak wel.