chippen in groningen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

chippen in groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-02 14:52

Ik heb net een pony gekocht die niet gechipt en dat zou ik wel graag willen ivm met wedstrijden en omdat we haar wel eens mee willen nemen op familie bezoek aan het buitenland!!

Maar bij wie kan ik het nou het beste laten doen.

Ik zorg nog wel even voor foto's maar het lukt nog steeds niet echt met oploaden

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 15:02

Zal je van een droom (nachtmerrie) verlossen. Chippen is ALLEEEEEEEEN verplicht voor het rijden van wedstrijden in Nederland. Verder nergens anders voor. JE mag gewoon met je paard of ponie naar het buitenland zonder chip. Wil je je paard of pony verkopen aan het buitenland hebben ze zelfs lievern GEEN chip.

WEL verplicht een paardenpaspoort, binnnen de EEG.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-02 15:08

maar we gaan toch ook wedstrijden rijden.

Oh dat had ik er ook helemaal niet bij verteld sorry Scheve mond

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 15:12

Had je wel gemeld, maar ook omdat je het deed omdat je naar het buitenland gaat. Er gaan al van die vreemde verhalen rond over chippen, wilde het alleen maar rechtzetten. Niet jou aanvallen hoor, dat is niet de bedoeling.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-02 15:26

oh maar zo vatte i khet ook niet op hoor Haha!

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 15:28

Gelukkig maar. Trouwens jij woont dus in Grijpskerk, grappig. Ik heb op de MT gezeten in Groningen en klasgenoten kwamen toen ook uit Grijpskerk. MAar dat was ff off-topic.
Wil je meer over chippen weten, en in het specific over de nadelen van chippen, lees dan www.antichip.nl. Dan kan je gedegen beslissen of je nog wel of niet wil chippen en de risico's die je dan weet ook accepteerd. Succes.

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 16:11

Maar ze vroeg toch iets over het chippen? Ze wil toch niets weten over anti-chippen?

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-02 18:49

ook weer waar ik ken geen paarden die afgemaakt zijn omdat ze een chip hebben die ging zweven maar ik weet ook wel dat het een risico met zich meebrengt maar wat brengt dat niet als je met paarden bezig bent!!

En ikvroeg inderdaad wat over chippen hoe denk jij erover dan Yootha (sorry al sik het fout schrijf)

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-02 10:41

Ik zie er geen problemen in. Al onze paarden zijn gechipt en onze hond ook. Het ligt er natuurlijk wel aan hoe er wordt gechipt. Onze chipper heeft nog noiit problemen gehad en die heeft er al zo'n 600 gechipt.