weiland voor paarden???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
FjordenFreak

Berichten: 310
Geregistreerd: 22-02-02
Woonplaats: amstedam

weiland voor paarden???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-02 22:11

hoi allemaal,
hebben jullie een eigen weiland voor jullie paarden? en hoe groot is ie???
sorry hoor, als ik teveel vraag, ben even nieuwschierig. oh ja, huur je hem of kocht je het land? en voor hoeveel ongeveer??? gr, tamara Pling

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 22:14

bij mn verz pony's hebben ze heeeeeeeeeeel veel weiland (zijn ook boeren vandaar). Is allemaal hun eigen land en zo onwijs groot dat ik echt niet meer weet wat allemaal van hun is en wat niet. Haha!
bij mn verz fjord hebben ze ook 2 stukken land bij t huis, 1 kleiner stuk en 1 groot stuk wat in een aantal stukken wordt verdeeld (anders is er veels te veel gras voor 1 fjord Haha! )
Maar hoe groot precies weet ik allemaal niet en wat t gekost heeft ook niet hoor

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 07:56

Ik heb als weide/grond:
* achter mijn stal een weitje van 1000m2 liggen, dan
* in de winter zandgrond van de buurman (1 ha) die ik voor niets mag lenen
* bij de achterbuurman een weitje van 600m2, die ik voor niets mag gebruiken
* een wei van 6600m2, die ik van een neef van mijn vriend huur voor 350 euro per jaar. (heb ik door de midden gedeeld en hooi ik straks 2x en de andere helft mag Imker op grazen.

Dus veel grond voor 1 paardje voor heel weinig geld!

wietske
Berichten: 60
Geregistreerd: 10-11-01
Woonplaats: noordbergum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 11:22

Wij hebben zelf 40 are grond, waarvan het meeste wordt gebruikt als wei.
Naast ons huis hebben we een stukje van 25 bij 30 waar Wietske in de winter overdag een heerlijke modderpoel van mag maken.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 11:28

Mijn zus en ik hebben vorig jaar een weiland gehuurd. Hoe groot het is? Geen idee eigenlijk, ben slecht in schatten. Maar ze kunnen er een flink eind rennen in ieder geval. Er is ook een schuilstalletje en een schuurtje voor al onze spullen. Op de foto is het een grote modderbende omdat ze toen het hele jaar buiten hebben gestaan maar afgelopen winter heeft er niks gestaan dus nu is het 1 en al gras. We betaalden toen per maand per paard Fl 55,- Koopje he?
Afbeelding

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 12:28

mijn pony staat op een weiland van 3 kwart hectare,
en in de zomer staan er vaak nog 2 andere paarden bij.
dit land is van onszelf hoeveel we ervoor hebben moeten betaald weet ik niet maar ik weet wel dat je met huren vaak goedkoper uit bent,hoor!

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 12:36

wij hebben een bak van 40x 60 buitenbak
heeeeeeeeeeeeeeel erg veel land wat niet eens meer allemaal gebruikt word.

maarja dit is ook op een boederij

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 12:57

zo stinkerds!

ik heb maar 1500m2 gehuurd, kan ook meer maar dat kost weer extra geld. dit zijn dus bijna 2 bakken die grote(20x40 bakken)
ik ebtaal er fl50,- per maand voor zonder hooi, stro en voer enzo gewoona lleen voor op dat land te zetten

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 14:10

Ik huur een stuk land bij een oud vrouwtje (mv. Brink) van dik in de 80. Het is 'huren', maar ik betaal maar 10 euro per maand. Echt helemaal niets dus! Het gaat mv. Brink ook echt niet om het geld, maar zij vind het praatje af en toe met mij (of m'n familie) en het uitzicht veel belangrijker.
Ze zit de hele dag voor het raam naar de paardjes te kijken, echt heel lief.

Ze is echt dol op de paardjes, en ze kan ze echt niet missen. Één maal per dag gaat ze met een zakje met 'lekkers' naar de paardjes toe, en verwent ze de paardjes. In haar schuur heeft ze 7 zakjes liggen, voor iedere dag één. Ze is altijd druk bezig om elk zakje te vullen met appels, wortels, brood, stroopwafels, enz... Echt verschrikkelijk lief gewoon. In de zomer geeft ze de paardjes Soledo-ijs, want dat is lekker verkoelend *LOL* . Stroopwafels koopt ze alleen voor de paarden, want zelf lust ze het toch niet. Maar de paarden vinden het zo lekker....

Ik heb nu al bijna 8 jaar daar m'n paarden staan (eerst één, nu twee). En ik heb niets te klagen. Er zit een mooie schuilstal bij, een hooiopslag plaats, een mesthoop waar we gebruik van mogen maken, een waterkraan met een slang direct de waterbak in, echt ideaal!
Het weiland ligt iets achter in een bos, en via een grindpad moet je erbij komen. Dieven hebben dus bijna geen kans, helemaal niet omdat mv. Brink zeer oplettend is. Want als je aan de paardjes zit, dan zit je aan haar....

MariekeR

Berichten: 1233
Geregistreerd: 09-09-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 14:40

Wietze staat op 2 weitjes. De ene ligt voor ons bedrijf (ons=bijna hele familie Tong uitsteken). Dat stukje land wordt alleen zomers gebruikt, dan kamperen de mensen die alleen 's zomers werken daar. Maar dat is maar een paar weekjes. Ik heb geen idee hoe groot het is, maar iig niet zo ontzettend groot. Er staat niet zo heel veel gras, en Wiets gaat hier dan ook op als we bijv. weg gaan ofzo en hem niet na 4 uurtjes op kunnen halen.

Afbeelding

De tweede wei is een stuk groter en vetter. Het is een stuk land van mensen, die het hadden gekocht om een huis te kopen. Maar ze kregen geen vergunning en dus werd er niks mee gedaan. Toen we Wietze gingen kopen hadden we aan hun gevraagd of Wiets er mocht staan (vooral omdat hij zomers niet in de andere wei kon staan). Nou, dat mocht wel, als er maar geen sh*tlander kwam te staan *LOL*
Dit kost ons dus ook niets Haha! We houden dus voor hun het stuk bij (was eerst een wilde bende). *LOL* Goede deal he Knipoog

Afbeelding
(let op het kleine paardje helemaal rechts in beeld Knipoog )

En verder huren we een stukje land achter ons huis, dat gebruiken we als bak, en hij staat er in als hij niet in de wei staan (staat van 7-9 in de stal, voor de rest buiten). Deze huren we wel (ook al is het van het bedrijf)
Het is niet groot, maar beter als niks. Eerst was het plan dat we steeds op een braak liggend stuk land zouden gaan rijden, maar nu huren we het dus. Het is denk ik net geen 20x40.

[img]http://www.endoria.net/upload/index.php/2423675105 [/img]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 19:04

Ik huur 5 hectare van staatsbosbeheer, dit ligt achter het huis van m´n vader (hij werkt bij staatsbosbeheer), de stallen heb ik bij m´n vader in de schuur.
Voor dit weiland betaal ik FL500,- per jaar (de euro rekening heb ik nog niet gehad).
Verder heb ik sinds kort 5 hectare in Zwartebroek, hier ga ik van de zomer de veulens naar toe doen.
We moeten echter eerst het draad van de omheining vervangen, er zit nu prikkeldraad omheen omdat er eerder koeien in liepen.

nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 19:37

haha ik ebn verwent!! Haha!
bij osn huis zat 1,5 ha weidegrond dus daar staan ze lekker op!! 's nachts niet hoor!!
doeg kusjes Nicole