Wat vinden jullie van Militry en cross crountry??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 12:43

hai.

Ik rijd met 2 pony's ( binnenkort 3) in het Z sgw.. In de ek selectie.. Ik zal even uitleggen hoe ALLE sgw paarden getraint worden.. dit is ongeveer hetzelfde, want anders is het niveau niet haalbaar...

Mijn paarden lopen een uur in de molen. worden een uur gereden, en lopen een paar uur in het weiland. Daarnaast worden ze bijna iedere maand door de DA gecontroleerd, zodat ze niet met pijn doorlopen, terwijl ze een blessure hebben...

Eens in de 2 weken lopen ze een sgw wedstrijd. De andere week gaan we trainen, hetzij de ek training, of het bos, strand etc. De paarden komen constand hun stal uit, hebben een super conditie, zijn gezond en NIET HERSENDOOD!!!!! bij ons op stal worden de dressuur paarden van andere eigenaren alleen af en toe mee genomen op wedstrijd, door de weeks 7 dagen per week dressuren. Dat is niet gezond!

Onze paarden hebben het volgende trainingsschema: 3 dagen dressuren, 1 dag springen, dag buiten rijden, dag op wedstrijd en een dag vrij, bijv. alleen ,olen en wei....
Ze doen dus constand iets anders!

Als mijn paarden een blesure hebben, moeten ze toch mee op wedstrijd met de rest mee, of mee naar de trainingen. Dan worden ze daar rond gestapt... Nix doen wat ze volgens de blessure niet mogen ,maar wel mee, want anders worden ze super sjagerijnig en boos. Dat is dus een teken dat die paarden graag willen....

Het punt waarom paarden het zeker weten leuk vinden is het volgende: Paarden die NIET WILLEN CROSSEN, kunnen ook niet gaan crossen. Je KAN NIET gaan crossen met zo'n paard, want dan loopt ie gewoon niet.. Een paard wil graag gaan en kijkt dan mee en loopt graag zelf, of ze vertikken het. En dan kom je gewoon niet verder dan hindernis 3. Dan kun je zeggen: ja , maar dat is in een springparcours ook zo, nou dat is niet zo. In een spring parcours kun je ze eroverheen schoppen. In de cross niet, omdat het geen gewone hindernissen zijn....

Over de Eventing...: die paarden lopen max. 5 eventing wedstrijden in het jaar. Ze worden zeer streng gekeurd en begeleid.. En nogmaals: ze doen het alleen als ze het zelf willen... Ze worden zo zwaar gekeurd dat de zwakken niet eens aan start komen. De mindere ruiters komen het parcours niet door.

Dan over de blessures: sgw en eventing paarden lopen dan wel blessures op tijdens de wedstrijd, maar zij lopen weer niet de blessures op die niet sgw paarden vaak tijdens het trainen op lopen, of in de wei of als ze los lopen. Dat komt omdat sgw paarden zich veel bewuster zijn van hun kunnen, ze kennen vcerschillende ondergronden en het hele lichaam is goed getraind. Dus qua blessures ontloopt het elkaar nauwelijks...
Als er een paard dood gaat tijdens eventing staat het super groot in het blad, terwijl als er een paard tijdens de renbaan dood gaat, staat het in het klein in het voorstukje.....
Paarden die daarna op stal doodgaan worden niet meegeteld.
PAarden die bij de dressuur en springruiters doodgaan aan alle overbodige medicijnen, bloedzuiveringen enz. worden al helemaal niet vermeld..

Sgw paarden zijn gezond en vrolijk! dat zijn een hoop andere paarden niet.....

Haha!



Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 13:59

Prisca schreef:
Perfect geschreven Merel (heeft joost je geholpen Knipoog Tong uitsteken ).

Nee geen gekheid het is idd zo mensen die het mishandeling vinden moeten eigenlijk eens een week meedraaien op zo´n stal en zien wat er gebeurt. Ik denk dat er meer mishandelingen en blessures op dressuur- en springstallen plaatsvinden dan in een Cross of military. En idd het wordt voor die tak van sport al van te voren opgeblazen.

Merel ik wil best eens zo´n wedstrijd van je meemaken puur om te zien hoe het eraan toe gaat ? Zal joost eens aanschieten Cool .


nee. puur zelf getypt, puur mijn gedachtes erover....
Vraag joost maar eens, of pb mij en dan krijg je me wedstrijd schema enz enz, en wanneer joost mee kan.

Sorry dat dit offtopic was...

Haha!

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 09:21

Dees"]
[quote="gomir schreef:
Een paard dat het zelf niet wil doet het echt niet...


Nou, een handige ruiter met wat meer kracht in arm en benen, kan sommige paarden echt veel verder dwingen dan hun eigen paardengrens.
Je zou ze de kost meten geven die dat kunnen. Of ze het doen is een tweede, maar ik bijvoorbeeld zou dat absoluut kunnen. Niet omdat ik zelf nou zo geweldig ben, maar ik kan het wel. dAt ik het niet doe heeft te maken met mijn respect voor het dier zijn eigen karakter. Maar zeker een wat laf paard, een wat onderdanig type, kan je echt door zijn vermogen heen rijden. Dat zijn volgens mij ook de paarden die in de dressuur zo vroeg Z rijden om daarna op 8 jarige leeftijd versleten te zijn.

.
[/quote]

sorry, maar dat is niet zo.... Het lukt je echt niet.. Dat is het verschil met springen en met crossen... Springen kun je nog doordrukken, crossen niet, of nauwelijks. Op hoger niveau al helemaal niet. ALs ze echt niet willen, lukt dit hniet, doordat je niet alleen maar hindernissen hebt waarbij je moet doordrukken. Je hebt hindernissen waarbij ze rustig naar beneden moeten, waarbij ze omhoog moet, op in uit, op 1 galopsprong... Alles is anders, daarom kun je ze niet doordrukken als ze het echt niet wilen. Dit komt door de diversiteit van de hindernissen......
Maar.... Mocht je zeker zijn van je gelijk... Dan heb ik nog een tweetal paarden staan.. Als je die eroverheen krijgt, dan praten we verder....

Haha!

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 11:00

Bij de pony's niet, daar is Z het hoogst.

Bij de paarden probeer ik na dit jaar bij de junioren te komen, en daarvoor moet je een 1 ster military kunnen rijden. Eerst maar eens kijekn of ik zover kom Haha!

Haha!

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-02 08:59

ik snap niet dat er tegen internationaal anders wordt aangekeken....

je ziet nu dat iedereen deel kan nemen, zelfs boer henk met zijn trekpaard in de tuin ( ik bedoeld niemand hiermee hoor).... Dus niet iedereen is even goed getraind.. hoe hoger je komt, hoe professioneler je gaat trainen en dus wordt het niet gevaarlijker dan het al was....

Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GiGi_90, IASCrawler, miezelke, Yv81 en 31 bezoekers