Nog een Petrie vraagje!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Nog een Petrie vraagje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-02 09:24

Ik moet binnenkort nieuwe rijlaarzen omdat mijn oude Petries echt helemaal af zijn. Ik heb geinformeerd en er zijn 3 verschillende soorten Petries. De goedkoopste, die zijn ergens in de 300 gulden, dan heb je ze nog in de 500 gulden dacht ik en de duurste zijn in de 700 gulden.

In de paardenbladen zie je altijd op de foto's van die mooie laarzen, met zo'n hele hoge boog. Ik wil dit ook graag, maar volgens mij hebben de duurste van Petrie dit ook niet. Zijn dat dan speciale laarzen, of laarzen van een ander merk ofzo? Of zijn het toch de duurste Petries? Weet iemand dit?

Ik vind Cavallo's ook mooi, maar volgens mij is de voet van Petries iets chiquer.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 09:26

Moet je www.rijlaarzen.nl van Huet even bezoeken. Daar staan heeeeeeel veeeeel laarzen op Konigs, Cavallo, Petri, zijn eigen merk, Rectiligne en nog een paar. Daar kan je goed zien wat welke laars biedt (en wat ze ongeveer kosten).
Succes.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 09:29

Ik heb Petrie Excellent, dat is zeg maar het "middelste" model en die van mij hebben een behoorlijk hoge boog aan de buitenkant. Dan heb je ook nog "Dressage" ofzo geloof ik, die hebben helemaal een hoge boog. Kijk anders eens op www.petrie.nl

Dit is mijn laars naast een Petrie Standaard.
Afbeelding

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-02 10:01

Inderdaad een hoge boog! Bedankt, ik ga de websites even bekijken!

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 10:19

Hoi Jura,

Ik heb vorig jaar voor mijn verjaardag de Dressage van Petrie gekregen en ze zitten werkelijk heerlijk!!! Ze zijn gemaakt van kalfsleer waarbij de buitenkant (dus de kant die niet tegen het paard komt) van hard leer is gemaakt, zodat het er mooi strak uitziet, de binnenkant (dus de kant die tegen het paard aankomt) is van zacht kalfsleer zodat je je kuitdruk optimaal kunt doorgeven en veel contact voelt met het paard. De boog is inderdaad erg hoog waardoor je niet echt gemakkelijk door de knieeƫn kunt gaan, maar laarzen zijn om te rijden en niet om andere dingen mee te doen. Ik heb ze nu een half jaar, draag ze iedere dag minstens drie uur en zondig tegen de regel dat laarzen om te rijden zijn en niet om andere dingen mee te doen... Ze blijven mooi (ook als je ermee door de zee galopeert), het enige dat ik doe is eens per week schoonmaken, insmeren met Petrie schoensmeer en de volgende dag goed opwrijven met een pantykous: en ze zijn weer als nieuw.

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 11:55

Je kunt ook een dressuurboog krijgen op de Petrie Standaard (de rundlederen) maar die moeten over het algemeen apart besteld worden. Bij de Petrie Perfect (de goedkoopste Petrie) kan dat iig niet, ook maatwerk kan niet bij deze laars.

Bij de Excellent en Dressage zit sowieso een dressuurboog.
Trouwens, vind de voet van Cavallo zelf chiquer dan die van Petrie, Petrie is over het algemeen iets breder in de voorvoet. Zelf heb ik de Cavallo 44000 (Pirouette, kalfsleder) en die heeft ook een dressuurboog.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-02 12:31

Abby, zulke laarzen had ik inderdaad ook in gedachten, model dressage. Hoe duur zijn die, zijn dat die van ruim 700 gulden?

Naz, ik dacht juist dat de Cavallo's een bredere voet hadden en dat Petries meer in een punt lopen..? Verward