paard is echt super dun

Moderators: petraaken, A_nouk, C_arola, Nicole288, Dyonne, SayaJones, Apple, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

araber

paard is echt super dun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-02 16:39

mijn pony is echt heel erg dun. Je kan haar ribben echt veelste veel voelen, en poetsen en rossen (vooral ) doet zeer bij haar.
Ze lijkt alleen niet zo dun omdat haar wintervacht er niet echt uit wil gaan, maar daar zijn we al lijnzaadolie voor aan het voeren. Maar ze is dus eigelij kheel erg dun.
Is is bijna 5 en dit is ongeveer haar werkschema
ma: 1 uur dressuur in de bak intensief
di: weer 1 uur dressuur intensiek
wo: 30min les
do: klein uur naar buiten
vr:45 min in de bak in zo intenief
za: 1,5 uur waarvan 30 min les daarna meestal 20 minuten ofzo uitstappen buiten
zo: 1uur ponyclub +10 heen en terug ongeveer stappen

het is een new forest pony, en ze staan overdag op het land (zonder gras, tenminsten met niet zoveel grad eigelijk)
en 's avonds een beetje kuil (niet zo heel erg veel als 'swinter omdat ze
op het land staan)
en 1,5 kilo boks per dag.
wat nu ze heeft geen haken aan haar kiezen ofzo (tenminsten dat lijkt er niet op omdat ze niet te voelen zijn, bij haar kiezen achterin haar mond, allebij haar klanten, dus geen haken)
en ze is wel gisteren pas ontwormt, maar ze had geen wormen dus dat kan het ook niet zijn, wat nu meer voeren ofzo??????
tenminsten wat zouden jullie doen? Ik deel haar dus met mijn zusje, dus we kunnen haar wel eens rust geven en dat doen we ook maar niet standaard elke week. (2 weken geleden heeft ze wel 3 dagen rust gehad inverband met chippen en enten, enzo)

jullie advies

araber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-02 16:45

nee dat kan je niet omdat ze nog een hele erge wintervacht heeft die niet wetg wil gaan maar andere zeggen het ook ze word gewoon veelste dun!!!

araber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-02 12:11

oke dankje
maar wat ik dus eigelijk bedoel met de ribben te veel voelen, is dat als je er met je hand over gaat je echt in een kloof valt tussen de ribben begrijp je?
dat bedoelde ik dus eigelijk.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie