hoe hoog???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
odis
Berichten: 339
Geregistreerd: 13-11-01

hoe hoog???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-02 20:41

Ik wil een stuk of 8 cavaletti's gaan maken. maar hoe hoog moete deze ong. zijn??? ronde de 35 cm???

Maakt het uit als ik bijv. 4 cavaletti's van ong. 35 cm hoog neerleg en bijv. 4 die iets lager zijn?? Of moeten ze allemaal even hoog zijn??

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132051
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-02 23:39

Crea-Bea hoor, zelf cavaletties maken !
Op welke manier ga je ze maken ??
Je kunt ze bijvoorbeeld in een gekruiste "staander" (sorry, weet er even niet het goede woord voor, maar ik bedoel de zijkanten waar de balk op steunt) maken.
Dan kun je door de cavaletties te draaien de hoogte aanpassen, je hebt dan 3 verschillende hoogtes.
Ook handig als je de cavaletties wilt stapelen om er een sprongetje van te maken !
Normaal gesproken zijn ze op het hoogste punt zo'n 35 a 40 cm.
Of je ze in verschillende hoogtes gecombineerd met elkaar kunt gebruiken hangt een beetje af van wat de reden is waarom je cavaletties wilt gaan gebruiken.
In het algemeen leg je de cavaletties welke je in draf neemt allemaal op dezelfde hoogte, dit om het ritme van het paard niet te verstoren.
Je kunt bijv. wel een aantal cavaletties leggen, en aan het einde een echt sprongetje maken.

odis
Berichten: 339
Geregistreerd: 13-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-02 13:34

ik wil cavaletties maken met van die kruizen als staanders. het leek me makkelijk omdat je ze op 3 "standen" kan zetten.

ik wil ze gebruiken bij het longeren en onder het rijden zodat hij leert zijn benen goed op te tillen en op te letten.
Hij loopt nu een beetje te sloffen en let niet op waar hij loopt.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-02 13:36

Normaal zijn cavaletti's ongeveer 35cm hoog, maar als je ze zelf hoger wilt maken lijkt me dat niet echt een probleem.