Hulp gevraagd bij blaren!!??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Stephanietje

Berichten: 3
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Rotterdam

Hulp gevraagd bij blaren!!??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-04 15:19

Ik maak sinds kort vaak lange buitenritten (6 tot 8 uur), maar merk na een paar uurtjes vaak dat ik toch wel last van "blaren op de billen" krijg (geen grapje). Verdrietig
Degelijk ondergoed en een goede rijbroek met leren zitvlak helpen niet afdoende.

Nu begreep ik van een rijmaatje dat je bij de ruiterzaken een speciale creme kunt kopen tegen doorzit-blaren. Deze creme in combinatie met een goede rijbroek werkt heel goed tegen zogenaamde doorzit-blaren. Scheve mond

Zijn er mensen die weten wat voor creme dit precies is (naam) en die er ervaring mee hebben (goede of slechte), of die andere tips voor mij hebben tegen deze blaren...

Aanstaande zondag staat er weer een rit van 6 uur op het program en die wil ik nu een keer zonder blaren afsluiten.

Reacties via dit forum of anders direct via de e-mail worden zeer op prijs gesteld!! OK dan!

Esther_

Berichten: 3995
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 16:15

Misschien een onderbroek zonder naden. Je hebt ook blaarpleisters, een soort tweede huid. Geneest snel en je volet vrijwel niets.

ellepel

Berichten: 47328
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 16:58

je kunt ook een speciaal bontje op je zadel leggen of een onderbroek met zeem erin doen,

Diva

Berichten: 2613
Geregistreerd: 02-10-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 17:04


miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 17:05

Zorg dat je een goed sluitende onderbroek draagt, niet zoeen die nog een beetje kan flubberen. Als er een stukje stof heel de tijd over je billen heen en weer kan wrijven, kan dat flink pijnlijk worden! (en ja ik spreek uit ervaring! Ik kan je de Sloggi Comfort aanraden!)

Ik heb ook wel mensen over cremes gehoord, maar weet niet meer precies of het echt geholpen heeft!

tuttifrutti

Berichten: 664
Geregistreerd: 02-09-04
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 17:06

zadelbontje!! werkt super en zit heerlijk

Stephanietje

Berichten: 3
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-04 17:09

nou, dan ga ik eerst maar een zadelbontje en de sloggi proberen!
Alvast bedankt voor de reacties tot dusver!!

Kitten
Berichten: 1717
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 09:45

Campher glycerine versterkt de huid, maar dat redt je niet in een paar dagen. En dit kun je alleen op een gave huid smeren, dus niet zolang er nog (open) blaren zijn. Anders komt er van zitten helemaal niets meer terecht.

Kitten
Berichten: 1717
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 10:39

Campher glycerine versterkt de huid, maar dat redt je niet in een paar dagen. En dit kun je alleen op een gave huid smeren, dus niet zolang er nog (open) blaren zijn. Anders komt er van zitten helemaal niets meer terecht.