bramen en mais giftig?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
heidiLOVER

Berichten: 9185
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

bramen en mais giftig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-04 14:58

wij gaan misschien nog een stuk weiland huren maar er moet wel eerst toestemming zijn een hek en natuurlijk gras Tong uitsteken
want dat moet nog aangroeien
nou staan er ook bramen langs en een akkerveld vol met mais ik denk dat mais niet erg is maar de plant zelf is die wel giftig mais zit immers in muesli Knipoog
en bramen lijken me niet zo goed maar als ze ze wel eten zonder die prikkels Tong uitsteken zijn ze dan ook slecht?

LittleKathy

Berichten: 3262
Geregistreerd: 05-11-03
Woonplaats: Weert-Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 15:07

Mais kan geen kwaad, dat zit in veevoer voor o.a. koeien en ook musli Knipoog
Bramen zou ik niet weten, zou gewoon de DA bellen, dan weet je het in iig zeker! Haha!

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 15:42

Ehm, Vos eet al jarenlang bramen in het seizoen...soms is zn smoel er helemaal paars van, en hij is er nog nooit ziek van geweest. Maar hij heeft wel een hele sterke maag dus ik weet niet zeker of alle paarden er tegen kunnen

Boomerang
Berichten: 1506
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Onbekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 15:44

Tim is juist een bramenfreak, hij zit ook wel eens stiekem in de struik ( die zit bij de poetsplaats) Kijk wel uit dat er geen doorns in het tandvlees blijven zitten, ik check ook regelmatig

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 15:45

Maisplant schadelijk voor paarden, of lees ik dat nou verkeerd? Die van mij krijgen gewoon verse mais, met stengel (zo'n anderhalve meter) per keer en ze leven nog steeds.

Dani2
Berichten: 103
Geregistreerd: 15-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 15:57

volgens mij kan het geen kwaad..

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 16:42

Bij ons hebben ze de mais van het land gehaald, er stond nog een rij die we geplukt hebben. Voor de paarden, vinden ze heeeeerlijk!

heidiLOVER

Berichten: 9185
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-04 19:03

ja maar bij de mais bedoelde ik niet het mais zelf Tong uitsteken maar de plant maar oke
pamba heeft volgens mij ook een best sterke maag maar dat weet ik niet zeker Tong uitsteken
bedankt!

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 19:09

nee hoor, beiden zijn niet schadelijk. Voor Lois is nu het goede seizoen aangebroken. Overal staat mais en zijn ze mais aan het oogsten dus er is altijd wel wat voor hem te halen. Vingers aflikken . Er zijn ook zat paardenhouders die gehakselde mais aan hun paarden voeren.

Sharlyn
Berichten: 434
Geregistreerd: 29-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 19:15

Boomerang schreef:
Tim is juist een bramenfreak, hij zit ook wel eens stiekem in de struik ( die zit bij de poetsplaats) Kijk wel uit dat er geen doorns in het tandvlees blijven zitten, ik check ook regelmatig



Hallo!!


Hier meld zich nog een eigenaresse van een paard die aan bramen verslaafd is.

Ik pluk vaak bramen voor hem en als ik sta te plukken en het duurt meneer te lang dan duikt hij zelf even de struik in.

Hij weet dondersgoed dat ik dat niet wil maar van die paar sneaky happen met blad/struik en al heeft ie nog nooit iets overgehouden.

Lijkt me dus dat het geen kwaad kan, maar voor zekerheid zou ik toch even die dierenarts bellen.

heidiLOVER

Berichten: 9185
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-04 19:22

naast dat mais is dus een akker en daar heb ik een kolf gehaald en gegeven *vreet vreet*