GPG versus beweegbare Sprenger beugel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

GPG versus beweegbare Sprenger beugel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-04 12:57

Al een tijdje denk ik erover om of de GPG beugels aan te schaffen of de beweegbare Sprenger beugels. Ik heb op bokt rondgesnuffeld door middel van de zoekfunctie, maar kan nu nog steeds geen keuze maken.

Ik heb regelmatig last van mijn knieen na het rijden (tsja iedereen heeft een zwakke plek) en zoek daarom een paar beugels die de druk op de knieen verlichten.

In eerste instantie wilde ik de beugels van Sprenger kopen, maar nu vraag ik me af op welk punt die de druk verlichten? Veren die ook mee? Of bewegen ze alleen maar?
Verder blijven mijn voeten soms niet zo stil in de beugels als dat ik dat graag zou willen. Wordt dat dan niet erger als ik ga rijden met beugels die ook nog eens meebewegen?

In de verschillende topics die ik heb doorgelezen zijn heel wat mensen enthousiast over de GPG beugel. Verlicht deze ook de druk als je dressuurmatig rijdt? Of veren ze pas als er flinke druk op komt (bij het springen dus) Ik rijd voornamelijk dressuurmatig, dus de beugels komen aan een dressuurzadel te hangen.

Mijn vraag dus:
Welke beugels zouden jullie kiezen/ mij aanbevelen.
Omdat het toch om een behoorlijk bedrag gaat wil ik mee eerst goed informeren, dus alle informatie en tips zijn welkom (ook als mensen eventueel nog andere beugels aanbevelen)


Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-04 14:38

Bedankt voor je reactie. Had jij de beugels ivm gewrichtsproblemen? Of "zomaar"?

Dit is de GPG beugel. Daar zit een veesysteem in. Komt er druk op dan rekt de veer dus uit. Ik vraag me alleen af hoe groot die druk moet zijn voordat de veer rekt.
Deze is, geloof ik, zo'n 10 euro goedkoper dan de sprenger, dus ook een behoorlijk bedrag.
Afbeelding

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-04 19:13

Concorde schreef:
Ik heb ook erg slechte knieen (familiekwaaltje). Ik heb zelf gewone beugels, maar heb wel gereden met GPG's en Flex's. De GPG's vind ik super, ze zijn echt ontzettend fijn, maar wel een beetje lomp. De Flex's vond ik voor mijn gevoel een beetje wiebelig, was ze wat sneller kwijt (en ik ben normaal zelden mn beugels kwijt, gebeurt me hooguit 1 x per maand)


Dan denk ik dat de GPG's nu mijn voorkeur hebben. Dat de flex's wiebelig zouden zijn, was precies waar ik "bang" voor was.
En ach wat is lomp??? Niet op je paard kunnen komen omdat je knieen zeer doen, of zo'n beugels. Tong uitsteken

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-04 09:13

Dus de sprenger beugels veren alleen maar naar voor en naar achter en rekken niet uit?
Ik heb namelijk ergens op internet een pagina gevonden waarop beugels worden aangeboden die ook rekken. (maar nu kan ik die pagina natuurlijk niet meer vinden)

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-04 10:50

Ik heb nu een site gevonden waar ik de beugels kan bestellen voor 99.95 euro. Dat is tot nu toe de goedkoopste. Als jullie ze ook willen dan kunnen we de verzendkosten delen.

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-04 11:24

Ik denk niet dat die sid Step Stirrups zo charmant aan mijn Ainsley dressuurzadel zullen hangen Haha!
Ik vermoed dat ik toch voor de GPG's ga. Ik ga nu maar eens rond neuzen waar ze een beetje betaalbaar zijn.


Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-04 12:35

En hoe is de beenligging met beide beugels? Wordt je been er onrustiger van? Daar had ik vandaag namelijk een "discussie" over.

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-04 09:50

Oke bedankt allemaal.
Ik rijd dit weekend naar Emmers in Hamont en dan laat ik me daar nog eens goed informeren.

Tsja eigenlijk zou ik inderdaad beide beugels moeten kunnen uitproberen, maar zo rijk ben ik nu ook weer niet en hier in de buurt rijdt niemand met die "dingen", dus lenen kan ik ze ook niet.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: LDRD, Trendiction en 16 bezoekers