Wie heeft er ervaring met Linabox

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 11:22

Wij hebben linabox. Ik persoonlijk vind het echt heerlijk spul. Alleen de mest eruit halen en af en toe de natte plekken. Ik gebruik ongeveer 1 baal per week, soms 1,5 week. En onze witjes blijven er ook super schoon op.
En het geeft zeker minder afval als stro en het composeert ook super snel
Bovendien hebben wij het in de aanbieding gekocht (4,95 per pak een pak houtkrullen b.v. kost 6 euro), dus het is zeker goedkoper.

Wij geven ze gewoon normaal hooi ('s ochtens 1 plak en 's avonds 1 plak) en ze krijgen 1 plak stro 's avonds, om toch iets te knabbelen te hebben 's nachts en ook voor het ruwvoer.

[RT-HAW] Supergave rijfoto's van Rongo (AdB manier)
Waarom denkt iedereen dat door die kop maar omlaag te trekken, die rug gelijk ontspant?
Wie een paard zoekt zonder gebreken, kan beter te voet gaan.
Als je twijfelt, doe dan wat het vriendelijkste is.


Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 17:27

De leverancier van onze vlas zei dat het absoluut niet gevaarlijk is als ze het eten. De dierenarts zei het omgekeerde: als ze er eenmaal koliek van hebben, is het ook meteen afgelopen voor het paard. Ze krijgen het er met opereren niet uit. Ik vertrouw maar op de DA.

Vlas zou wel een bittere smaak hebben, maar die nieuwe van ons at het alsof het brokken waren. Toen heb ik maar lekker veel vies vlas ertussen gemengd en toen was het afgelopen.
En een laagje stro op de vlas doet meestal ook wel wonderen. (hoort eigelijk niet, volgens het systeem, maar je moet wat he)

Je moet trouwens wel rekening houden dat die Linabox vlas, als die uit het pak komt, vrij glad is. Maar als je het mengt met het oude, merk je er niets van.

[RT-HAW] Supergave rijfoto's van Rongo (AdB manier)
Waarom denkt iedereen dat door die kop maar omlaag te trekken, die rug gelijk ontspant?
Wie een paard zoekt zonder gebreken, kan beter te voet gaan.
Als je twijfelt, doe dan wat het vriendelijkste is.

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 12:14

Bij ons doet de plaatselijke loonwerker de mestbak ophalen. Hij strooit dat uit over zijn eigen land.

[RT-HAW] Supergave rijfoto's van Rongo (AdB manier)
Waarom denkt iedereen dat door die kop maar omlaag te trekken, die rug gelijk ontspant?
Wie een paard zoekt zonder gebreken, kan beter te voet gaan.
Als je twijfelt, doe dan wat het vriendelijkste is.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Duality, maessie, VogeltjeM en 31 bezoekers