gogue

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
joycje

Berichten: 907
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: arnhem

gogue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-02 17:01

hallo!

kunnen jullie mij vertellen wat een gogue is????? want lees het hier wel es maar heb geen idee wat het is...

tnxx groetjes joycje

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 21:33

Afbeelding
Gogue
Er wordt veel ruggebruik gevraagd, daar het paard met zijn hoofd voorwaarts wordt gedwongen. Bij opwaartse beweging wordt druk achter de oren en in de mondhoeken verkregen.Door het rondlopen van de teugel, blijft het paard een constante aanleuning houden met het bit, hierdoor wordt het paard nageeflijk. De paarden werken diep en ontspannen; hierdoor worden de rugspieren verder ontwikkeld. Kan zowel tijdens het rijden als bij het longeren worden gebruikt. Zeer geschikt voor het africhten van jonge paarden.


Ik gebruik het ook bij Laiser. Niet altijd maar wel regelmatig als ik longeer.

joycje

Berichten: 907
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-02 21:38

hi

thnxx voor je berichtje! nou weet ik tenminste waar ze het allemaal over hebben!.

groetjes joycje

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 07:52

Ik gebruik er sinds kort 1 bij Imker, zie mijn bericht hierover, ik ben er heel tevreden mee, behalve dat Imker hem kapot heeft getrokken... Boos!
Nu heb ik een neiuwe gekocht, en de prijs is mij heeeeel erg meegevallen.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 08:57

hoeveel kost zo'n ding dan?
is het ook geschikt voor jonge pony's of niet?

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 09:11

Ik heb gister voor de mijne 18 euro betaald, en het is dezelfde als degene die je bij divoza.nl voor 70 euro koopt.... Heel erg vreemd, maar het is een goede kwaliteit van de gogue, ik snap niet dat divoza ze voor dat geld kan slijten...
Een gogue is ook goed voor een jonge pony, hierdoor leren ze een goede aanleuning aannemen, het is een vriendelijke hulpteugel. Je kan ermee longeren, maar ook rijden.

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 09:29

imker schreef:
Ik heb gister voor de mijne 18 euro betaald, en het is dezelfde als degene die je bij divoza.nl voor 70 euro koopt.... Heel erg vreemd, maar het is een goede kwaliteit van de gogue, ik snap niet dat divoza ze voor dat geld kan slijten...
Een gogue is ook goed voor een jonge pony, hierdoor leren ze een goede aanleuning aannemen, het is een vriendelijke hulpteugel. Je kan ermee longeren, maar ook rijden.


18 euro?? Dat is wel een heel verschil vergeleken bij Divoza. Ik ben benieuwd wat ze hier in de winkel kosten, ik zal binnenkort eens gaan kijken want ik heb er ook eentje nodig, degene die ik nu gebruik heb ik van iemand geleend

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 09:36

Tja, ik vond het ook al een superlaag en vreemd bedrag. Maar wel lekker goedkoop en een goede kwaliteit. Ik ben benieuwd wat ze bij jou in de winkel kosten, Barb. Laat je het even weten?

ps. zo kan hij er wel een paar kapottrekken, maakt voor dat geld niet veel uit Haha! Knipoog

user_2293
Berichten: 127
Geregistreerd: 18-12-01

re

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 10:42

ik heb er ook een gekocht......

maar mij paard reageerd er totaal niet op, zeer weinig rug gebruik snap er niets van. Verward

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 10:44

Misschien gebruik je hem niet goed, hoe doe jij hem bij je paard om/aan?
Wellicht zit hem daar de fout.

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 11:22

Pelaton, loopt het paard misschien te snel??? Probeer eerst in stap de juiste aanleuning te krijgen, en dan wel aan de longe dus niet onder het zadel.
Goed de achterhand laten gebruiken. Het is natuurlijk ook geen wonderteugel, dus je moet zelf ook nog wat doen. Misschien heb je hem te strak/te los. Die in de Divozacatalogus staat is te lang zo.

Natuurlijk reageert niet elk paard goed op elke teugel. Ik ken een paard die met een gogue alleen nog maar halsstrekt. Het paard kan namelijk wel naar beneden lang worden en hoeft dan geen rug te gebruiken. Komt er gewoon onderuit. Dus dan moet je heel erg de achterhand meenemen. gewone bijzetteugels werken beter bij dit paardje