onzin of de waarheid

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 10:57

Emmmm ik weet het niet hoor. Maar als alle paarden ziek werden van enten zouden ze het echt niet verplichten. Op wedstrijden dan vooral ook. Het is juist een preventie tegen ziektes. Ik ent mijn paardje altijd in, ik moet er niet aan denken dat hij al die enge ziektes oploopt, alleen omdat ik niet wilde inenten. Ik zou mijn paardje juist inenten en niet naar die homeopatische arts luisteren. Had hij er dan een goede verklaring voor waarom hij vond dat je je paard niet moest inenten?


VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 11:08

Die entingen zijn naar mijn idee veilig hoor! Ze spuiten óf de anticellen tegen de virussenin óf een verzwakte of dode versie van de ziektecellen. Het lijkt mij sterk dat je paard daar ziek van wordt. Maar zeg nooit nooit. Misschien dat je paardje er gevoelig voor is, maar dan zou ik haar juist inenten. Als ze zo gevoelig is voor alles, zal ze veel sneller toegankelijk zijn voor echte viruscellen. Gewoon ervoor zorgen dat je paardje een goede weerstand heeft wanneer je haar inent.

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 11:12

Als ze één keer heeft gehoest maakt het niet zoveel uit hoor. Je moet dat zelf bepalen, jij kent je paardje het beste. Maar als er echt snot uit haar neus komt en ze blijft hoesten, zou ik er nog even mee wachten.

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 22:29

EbbyT schreef:
Dit is een drogreden VValar. Autoriteitsargument Knipoog. Regelementen zijn opgesteld door mensen die denken dat dàt het beste voor een paard is. Maar niet iedereen deelt dezelfde mening. Bijvoorbeeld bitten. Bij een dressuurwedstrijd moet je met bit rijden. Maar met een bit kan je ook veel kwaad doen (kàn) maar waarom mag je niet bitloosrijden? Omdat dat dan fout voor je paard zou zijn? En een bit goed? Alleen omdat het in de regelementen zo staat? Ik rijd bitloos (halster, stalhalster vaak) en je gaat mij niet vertellen dat je met een stang en trens je paard geen pijn doet als je er ruw mee omgaat en een stalhalster dat je daarmee je paard heel veel pijn doet en hem "verpest" (maar dat is een subjectief begrip). Dat ik met mijn halstertje mijn paard benadeel. En nu niet met verzameling aankomen (als je dat al wou Knipoog ). Mijn paard loopt best goed verzameld, gewoon aan de losse teugel. Daarnaast gaat het nu over een bit (zonder daar en discussie over te willen beginnen) en niet over verzameling.


Eemmm waarom jij nu in ene een voorbeeld van een bit of bitloos rijden erbij haalt, is voor mij een godsverlslagen raadsel Verward Maar idd over die beslissingen maken heb je wel gelijk; vaak maken mensen die totaal niks met paarden te maken hebben/ verstand van hebben, beslissingen over de paardjes in paardenland. Met bitloos rijden heb ik totaal geen ervaring dus je hoort er mij ook niks over zeggen Lachen
Maar wat ik wel weet is dat inenten een preventie is tegen ziektes. Ik ent mijn paardje zeker in omdat ik weet dat ik hem daarmee vele nare ziektes kan besparen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot, TinkerTreas, YandexBot en 31 bezoekers