Rijden met chambon, of is het een gogue???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Rijden met chambon, of is het een gogue???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-02 15:33

Imker is vreselijk moeilijk door de hals te rijden, en nu heb ik op aanraden van een goede kennis eens een paar dagen met een chambon gereden. Nu merk ik duidelijk (positief) verschil, en graag wil ik weten wat jullie van het gebruik van de chambon vinden. Ikzelf heb nu in ieder geval ervaren dat een chambon eerlijker inwerkt als een slof, omdat als het paard bij een chambon zijn hoofd/hals in de goede houding zet, er geen inwerking plaatsvind en ze er niet op kunnen gaan hangen. Dit kan bij een slof weer wel (hangen, dus).

Graag jullie mening!
Laatst bijgewerkt door Imker op 09-04-02 16:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Toos paardloos


Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-02 15:48

Hij zit niet te strak, maar net zodat hij niet meer kan lopen klooien met zijn hoofd. Hij kan nog heel makkelijk buigen, volgens mij moet je hem wel heel strak zetten, wil hij dat niet meer kunnen. Bij Imker zit hij zo strak dat hij met zijn hoofd net iets voor de loodlijn loopt, (dus niet echt helemaal in de krul getrokken, daar hou ik niet van).

Toos paardloos

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-02 16:00

Ik snap het nu ook niet helemaal meer. Het gaat om de chambon. en nu dat Carlosje misschien er 1 wil kopen omdat ze dan haar paard kan laten werken omdat ze nog geen nieuw zadel heeft.


DAT WAS MIJN VRAAG TOCH NIET?!? sorry voor de Caps-lock....

Toos paardloos

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-02 16:02

nu weer on-topic? Haha! Haha! Haha!

Toos paardloos

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-02 16:14

Je brengt me aan het twijfelen. Het touwtje gaat achter zijn oren door een ring, dan door het bit en dan weer aan een ring.... Ik heb net zitten kijken bij Divoza, en ik denk dat ik abuis ben en het een Gogue is.... Nu weet ik het niet meer. De man die hem mij leende zei dat het een chambon is, maar ik heb er niet zo veel ervaring mee, met die namen, ik raak de hele tijd van slag.

Toos paardloos

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-02 16:17

Hmmm, dan is Henk niet bij de tijd, want hij zei dat het een chambon is... Ik heb inmiddels de titel van het onderwerp maar even aangepast. Dus ik doe het niet verkeerd???

Toos paardloos

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-02 16:21

Ja klopt, maar ik voel me nu echt een doos..... Huilen
dat had ik eigenlijk toch wel moeten weten, het verschil tussen een gogue en een chambon...

Toos paardloos


Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-02 20:25

Lielle, volgens mij begrijp ik je niet goed, kun je het nog eens precies uit leggen? van waar naar waar gaat de slof dan?

Toos paardloos

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-02 10:09

Helaas is de Gogue gisterenavond overleden.... Huilen Huilen .
Imker begon te kloten met longeren en poingpoingsteigerbok en KRAK! kapot was het leer van de gogue. Nu kan ik deze laten maken, hopelijk vandaag nog (ik had hem geleend) en zal ik maar zelf een gogue kopen, want ik heb liever dat Imker zijn eigen spullen molt, dan die van een ander. Snif, hij liep er net zo goed op.

Toos paardloos

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-02 13:39

Ik heb net gebeld met mijn ruitersportzaak, en een NIEUWE gogue kost
FL 49.50, dus nog geen 22 euro.... Dan is het niet zo erg dat hij kapot is. Ik dacht meer aan prijzen van 70 euro voor een nieuwe, maar dit is nog te doen!

Toos paardloos

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-02 13:48

Ikke is ImkeR (van de bloempjes en de bijtjes, niet dat dat wat uitmaakt, hoor, maar mijn eigen naam schrijven ze ook zo vaak fout dat ik er erg op let Haha! )

Mijn ruitersportzaak is Langeraap in Berlicum, als je wilt kan ik je het tel.nummer wel PB-en.

Toos paardloos


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amanda_T, YandexBot en 83 bezoekers