Widiapuntjes

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 09:16

Hoi,

Om de twee weken nieuwe ijzers?? Dan moet je volgens mij echt ongelovelijk veel op de weg rijden (hoewel zand ook goed schuurt)! Hoe veel uur rij je per dag / week op de weg? Je zou kunnen overwegen om dikkere ijzers eronder te laten zetten, heb ik ook gedaan en hoewel ik ongeveer 1 tot 2 uur per dag op de weg loop kan ik 8 weken toe met mijn ijzers. Widea-puntjes komen er bij mij niet onder, om de redenen die Sjuimpje aangeeft, maar ook omdat je de weg beschadigt (zeker asfalt). Je hoeft niet meteen te denken aan grote gaten, maar het wegdek beschadigt wel!


abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 11:55

Hoi Carola,

Ik rijd / stap ook minstens een uur per dag, en rijd / longeer veel in zand, maar inderdaad die glijdende gangen bevorderen extra slijtage natuurlijk enorm. Waardoor glijdt hij zo (ik denk dus aan een glibberend paard met benen die af en toe wegschieten)? Ik had eerst 18 mm ijzers, en heb nu 20 mm ijzers. Scheelt toch weer 2 mm... Ik denk niet dat dat het qua gewicht heel veel verschil maakt! Nu is mijn paard wel zwaarder dan jouw Arabiertje, maar ik denk dat hij dat best aan kan...

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 bezoekers