Widiapuntjes

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 21:11

De Friezen bij ons lopen ook met Widea, het is eigenlijk heel slecht voor het beenwerk.
Vooral op de weg wordt de natuurlijke draaïing van de hoef belemmert en dit geeft een enorme belasting voor gewrichten, pezen en banden.
Overvulde sprongen zie je regelmatig bij paarden met widea in het beslag.
Je moet het tegen elkaar afwegen...

Ik raad mijn ouders altijd aan om zoveel mogelijk in het bos te rijden, dit vinden ze gelukkig zelf ook het leukste.

Vaak zijn het overigens de paarden met scheve hoeven, slappe benen of slecht gangwerk die aan de widea moeten.
Als ze gewoon recht op de pootjes zouden lopen, en de spieren hard genoeg zijn om het doorglijden van het been te belemmeren zou je nergens last van hebben.



ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 21:52

Een zooltje geeft geen demping en zal helemaal niet het effect van de Widea op de gewrichten kunnen doen afnemen!
Het gaat ook niet om de schokken opwaarts , om het zo maar even te noemen.
Het gaat om de geringe draaïing die een hoef normaal bij elke stap maakt!
Dat wordt nu wel volledig geblokkeert!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 22:10

Nope, geen enkel materiaal is zo duurzaam als het gewone standaard ijzer.
Rubber zou ook wat kunnen zijn, ware het niet dat dat ook stroef is waardoor je dus weer dat frictie probleem hebt.

Mocht je wat tegenkomen hoor ik het graag, ik heb die friezen liever vandaag zonder widea lopen als morgen!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, joyce83, Maartje_M, MarykeS, nikky888 en 81 bezoekers