Nog steeds losstappen als ze op het land staan??

Moderators: SayaJones, Apple, C_arola, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-02 17:36

losstappen vind ik een beetje een verkeerd woord, ik gebruik liever het woord losrijden.

als mijn paardje uit de wei komt, kan het ook wel zijn dat ik maar eventjes stap en daarna aandraaf, aangezien draf en galop bij mij ook bij het losrijden hoort.

niet teveel vragen, gewoon ff de drie gangen laten zien, daarna teugels op maat maken, aan de teugel, stelling en aan het werk.
maar dit kan dus ook zo zijn als ze uit de stal komt, alleen is ze vaak dan wat frisser doordat ze die dag dan nog niet op de wei is geweest (en die van mij komt swinters en zomers buiten).

als ze op de wei heeft gestaan is ze al wat energie kwijt en idd minder stram, als ze uit de stal komt, moet ze als ware haar lichaam weer ff ontdekken en uitvouwen en de strammigheid eruit lopen, daarom moet je ook goed losrijden om blessures te voorkomen, maar dit hoeft niet perse in stap hoor.

en in de winter stap ik altijd ff een rondje ofzo en begin vrij snel met draven (uit wei of stal) voordat ze het koud krijgt en gekkigheid gaat uitspoken.
in/uit stappen gebeurt dan altijd wel met een dekentje.

maar vaak wordt het uit stappen/rijden vergeten, die vindt ik des te belangrijker.
dat doe ik meestal wel in stap (en laat de draf en galop voor wat ze zijn), en dan niet alleen tot ze droog/minder warm is, maar ook nog daarna.
dat weet ze ook precies, dan is ze ook echt rustig (al was ze de hele tijd daarvoor dat niet, zodra wij aan het stappen zijn met een dekentje erachterop wel), en je bouwt daarmee meteen de conditie een beetje meer bij op.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie