Voorpluk invlechten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Voorpluk invlechten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-02 13:24

Vlechten jullie de voorpluk van je paard of pony in als je op wedstrijd gaat of laat je ze gewoon lekker hangen. En zo ja hoe doe je dat dan ???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-02 13:29

Toen ik sprong vlocht ik zijn voorpluk nooit in.
Nu met dressuren wel.
Ik begin dan helemaal bovenin te vlechten, op de manier zoals je ook een staart invlecht, Zodat alle haren er mooi bij zitten. En uiteindelijk dus een knotje kan maken.

Mutzzzzz
Berichten: 261
Geregistreerd: 12-12-01
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-02 13:42

Ik vlecht bij de ene wel dr voorpluk in want zij heeft daar naar mijn mening echt een koppie voor en bij de andere nooit omdat ze dan een grote lompe kop krijgt. Hangt bij mij dus af van het paard. Als ik de voorpluk invlecht begin ik vooraan met invlechten om zo alles erbij te vlechten en dan maak ik een knotje.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-02 10:15

Bij Helion laat ik de voorpluk loshangen, omdat ie anders een heel vreemd hoofd krijgt Boos!
Bij m'n vorige paarden deed ik het altijd wel, maar daar stond het dan ook mooi bij.
Gewoon even proberen dus wat het mooiste staat !
De voorpluk kun je trouwens op dezelfde manier vlechten als de rest van de manen, of op de manier zoals Runningkawa beschrijft (op dezelfde manier als de staart).

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-02 10:21

Ik wel. Ik vind het lelijk wanneer een pony een losse voorpluk heeft maar wel een gevlochte manenkam.

Groetjes Nathalie

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-02 10:39

Als ik zijn voorpluk niet invlecht dan zie je zijn mooie frontriempje niet...
hahahaha...nee serieus, vind het bij mijn paard iets pittiger ogen om de voorpluk in te vlechten.
Staat wel netter.

Ik maak me meer zorgen om de ravage aangericht door zijn halsdek/deken onderop zijn de haren veels te kort geworden om te vlechten.... niet dat ik nu direct hoef in te vlechten... maar echt netjes is het gewoon niet.

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-02 10:50

haha bij een fjord z'n voorpluk in vlechten ziet er niet uit dus lekker alles laten hangen

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-02 11:49

als een paard van mn werk op wedstrijd meegaat wordt ook de voorpluk ingevlochten, op dezelfde manier als de staart.

Lobke98
Berichten: 430
Geregistreerd: 13-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-02 14:16

Bij de friezen vlecht ik nooit wat in natuurlijk. Laat ik lekker alles hangen. Vind ik wel jammer. Ben gek op vlechten! Maar toen ik met Harmony reed vlechtte ik zijn voorpluk wel in. Zoals runningkawa zegt. Bij hem stond het heel mooi. Maar ik ken zat andere paarden waar het niet bij staat! Kijk gewoon of je het vind staan, of je het mooi vind en anders moet je het gewoon niet doen!!!!!!

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-02 14:37

Voorpluk invlechten? Drama Huilen Met veel geduld kan ik er met moeite een vlechtje inprutsen. Los is helemaal geen gezicht.

Maar wat wil je met die 3 haren:
Afbeelding

(deze foto speciaal voor Cody Knipoog )

Hanneke_S

Berichten: 1162
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-02 15:04

ik vlecht de voorpluk wel in vind ik mooier bij d'r hoofd staan. Ik vlecht het vanaf boven eerst in en dat maak ik van de rest (gevlochten) een knotje als bij de manen.
Haha!

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-02 17:47

ik vlecht de voorpluk nooit.. lekker laten hangen staat veel mooier vind ik