hoe een veulen goed corrigeren..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 11:55

Ik doe als mijn merrie erg druk is het touwtje vastmaken aan het halsterringetje bij de kaak aan de rechterkant (rechts van je paard dus, er vanuitgaand dat je links van je paard loopt) dan doe je het touw weer door het ringetje aan de rechterkant bij de neusriem. Het touw over de neus heen en dan weer door het linker ringetje.

Beetje ingewikkeld, maar het helpt wel. Als een zachte touw nou bij je hengst weinig werkt, kan je ook een geleide lijn gebruiken. die hebben aan het begin stuk een ketting en die werkt wat sterker in.

Dit is een TTeam en TTouch methode dus niet gemeen zolang je het alleen gebruikt om te corrigeren.

Verder zou ik ipv een tik geven als ie bijt, hem eens flink in zijn neus bijten net bij het begin van het neusbotje. Is erg gevoelig, en zo straf je hem net als dat hij in de kudde gestraft zou worden, en dit is iets wat ze eerder accepteren dan onze 'mensen' manier van corrigeren met de zweep.

Veel succes, paardjes opvoeden is zo makkelijk nog niet Knipoog

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:


Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 14:49

Ik deed het bij mijn shetlandruintje, die beet al jaren. 3 x en het was over..

Wat je anders ook kunt doen, is een stuk vel pakken op z'n nek en omdraaien. Een 'paardebeet' geven dus...

Ik ben zelf niet zo'n voorstander voor geven van een tik op de neus of slaan met de zweep.
Een zweep is om te corrigeren en niet om te straffen (maar dat verschil is voor sommige erg moeilijk te onderscheiden) en van slaan naar het hoofd worden ze alleen maar kopschuw.

Verder is het bijten ook een soort van 'puber' gedrag, waar de meest toch wel uitgroeien (mits ze wel is duidelijk gemaakt dat dat niet mag).

Het belangrijkste is toch wel consequent blijven, en niet de ene keer iets zo aan pakken en de andere keer weer een andere manier proberen...
Dus wat je ook beslist, blijf daar bij en ga het niet iedere keer veranderen omdat iemand wat anders zegt.

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 31 bezoekers