Wie ervaringen met Ariat schoenen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wendy007

Berichten: 2128
Geregistreerd: 22-01-03
Woonplaats: *Lemmer*

Wie ervaringen met Ariat schoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-04 15:16

Hoi,

Ik heb na heel lang nadenken Ariat schoenen gekocht. De duurdere versie met veters in het zwart. (mam betaalde de helft mee) Ik was wel benieuwd wie hier nog meer schoenen van Ariat dragen en wat jullie er van vinden.

groetjes

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 15:50

Ikke en ik ken nog wel een paar medeboksters die ze ook gebruiken.

Zelf heb ik de 'goedkope' versie, met een rits. Ze blijven lang mooi, lekker soepel en de prijs/kwaliteitverhouding is ook niet slecht.
Ik vind ze veel fijner als die van IR.

sophie

Berichten: 395
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 16:36

Ik heb denk ik dezelfde als jij.
Ik vind het echt geweldige schoenen! Ze lopen lekker, ik heb niet eens problemen gehad met inlopen en ze blijven er mooi uitzien.

Ojasper
Berichten: 1211
Geregistreerd: 29-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 16:37

Ik heb ze ook, geweldige schoenen!

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 16:52

Ik heb ze vorig jaar aangeschaft,met rits en veters, een rib uit mijn lijf maar ja.

Na helemaal niet intensief gebruikt te hebben ging de zool voor bij te neus los aan beide schoenen!
Ik terug naar de winkel en was ik klant nr zoveel bij wie dit het geval was!

Foutje in de produktie dus ik kon ze terug geven en na een maand had ik een geheel nieuw paar OK dan!

Ze lopen idd prima geen centje pijn bij het inlopen/rijden!

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 17:03

Ik heb ze ook, nu ongeveer een jaar.
Ze zitten heerlijk en ik wil geen andere meer.
Ik heb die die een beetje op bergschoenen lijken.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 17:51

Ik heb ook die met de rits. Helaas is zowel bij mij als bij mijn moeder die ze ook heeft, de rits kapot gegaan (heb je geen garantie op) en komen er scheuren bij de bal van je voet.

Buiten dat vind ik ze heerlijk zitten

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 17:59

Ik vind ze prachtig, maar naar wat ik gehoort heb schijnt het dat de versie met ritsen 'lam' worden.
Helaas vind ik ze iets te chique om mee door de baggerbak te hupsen, maar ze staan ooit nog eens in de planning (dat aparte bruin Lovers )

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 20:28

Ik heb inmiddels mijn Ariatschoenen alweer 2 jaar en ik ben er echt super blij mee nog steeds! Ze zijn waterdicht en stevig en sinds kort gebruik ik ze weleens als ik buitenrij met gewone chaps en ook dan geven ze goede steun

Ik heb de dure versie met gel erin en alleen met verzolen gaf dat wat problemen omdat je bij de gewone schoenmaker dan niet terecht kan. Mijn eigen schoenmaker heeft er nu zachte rubberzolen over de gelhak gemaakt en nu heb ik nog steeds het comfort van de gel in de hak.

Afbeelding

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 20:31

ik heb de goedkoopste ariats met veter, ze waren 105 euro en ze zijn het echt waard.
sjeetje wat zitten die dingen goddelijk!

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 20:43

Gaat de voering bij je hiel (aan de binnenkant) niet kapot als je ze een tijdje draagt? Dit heb ik nl. vaak met rij/bergschoenen (ook de dure - geheel van leer).

wenda

Berichten: 384
Geregistreerd: 21-07-01
Woonplaats: Asten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 22:11

ik ben niet tevreden over ariat schoenen

ik heb de dure versie van de ariats met vetters. ze waren binnen een jaar kapot boven op de voet en het begon aan de zij kant met scheuren en dat was bij een schoen en bij de andere niet. Ik ben er me terug gegaan en toen zijn ze terug gestuurd maar ik kreeg niks vergoed. Mijn zus heeft drie of vier paar ariats gehad intussen tijd ook de dure versie met rits en zonder rits. De rits ging telkens kapot en werd niet vergoed en ze begonnen binnen een half jaar te scheuren.
mijn moeder had laatst ariats gekocht en die waren binnen vier maanden als aan het scheuren terwijl alle ariats goed onderhouden werden.
Ik vind ze fijn maar ik neem ze niet meer want wij hebben er alleen problemen mee en niks valt telkens onder garantie toevalloig laatst alleen de ariats van mijn moeder en heb nu jophurs van rectiligne en daar ben ik wel tevreden over

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 22:37

Ik heb de goedkope met rits, werelds zitten ze!
Ik heb ze sinds mei, heb ze erg veel aan, en wat wel jammer is is dat ze bij de bal van de voet een beetje barsten. Echt zonde.

Jel

Berichten: 699
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 22:47

Ik heb de Cobalt Classic Pro, ze zitten heerlijk!! Echt een aanrader!

Zo zien ze eruit (geen rits dus):

[img]http://www.ariat.com/ImagePreview.aspx?w=261&src=f:\inetpub\wwwroot\sites\ariat.com\http\images\products\large\product_lg_62601.jpg[/img]

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 22:53

Deze heb ik:
[img]http://www.ariat.com/ImagePreview.aspx?w=261&src=f:\inetpub\wwwroot\sites\ariat.com\http\images\products\large\70001P-large.jpg[/img]

Héérlijk, ik wil niets anders meer! Ze zitten echt perfect en ik denk dat die van mij rond de 100 euro was. Maar dat zijn ze echt waard !

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 23:07

Ik ben ook (nog) Ariat fan.
Bij mijn eerste paar, gewone met vetters, scheurde er een stukje rubber van de neus. Terug gegaan naar de Ruitersport zaak. De schoenen zijn opgestuurd. Ik heb een paar nieuwe gekregen.
De nieuwe was de goedkope met rits. Na goed onderhouden en veel lopen ging ook bij mijn schoenen de zijkant scheuren. Ik ben ook terug gegaan en de schoenen zijn opgestuurd. Ik kreeg ze niet vergoed. De ruitersport zaak had net zo geval met een ander paar.
De schoenmaker heeft de scheuren gemaakt en ik loop er weer heerlijk op.
Ik heb toch weer een paar gewone met rits gekocht. Ik heb ze nu een paar maanden. Mij benieuwen hoe ze er over een jaar eruit zien ?????????
Ze lopen heerlijk!!!! Deze zijn voor net, dus gaan ze denk heel wat langer mee als je er mee de stallen uit mest.
Aan de andere kant adverteren ze dat je met die schoenen alles kan doen rond om je paard. Verward Dan moeten ze wel wat verzinnen dat de ammoniak de schoenen niet opvreet.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 10:49

Even terugkomende op die ritsen. Mijn oude hebben ook lamme ritsen, maar dat heeft toch wel een jaar verslijten gekost. Ik gebruik mijn oude nu voor op stal te werken en mijn nieuwe om mee te rijden.

wendy007

Berichten: 2128
Geregistreerd: 22-01-03
Woonplaats: *Lemmer*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-04 15:16

Over het algemeen dus redelijk / positief bevonden die ariat schoenen. Hopen dat die van mij het lang uithouden, was echt een rib uit mijn lijf. Maar bedankt voor de reacties!! Lachen

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 15:51

Concorde schreef:
Ik heb de goedkope met rits, werelds zitten ze!
Ik heb ze sinds mei, heb ze erg veel aan, en wat wel jammer is is dat ze bij de bal van de voet een beetje barsten. Echt zonde.



gewoon goed vet houden met hamanol... dan gaan ze niet bartsen.

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 15:54

ik doe ze met hamanol... maakt weinig uit

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 16:09

hmmm, ik heb toch echt nergens last van Verward

wendy007

Berichten: 2128
Geregistreerd: 22-01-03
Woonplaats: *Lemmer*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-04 19:15

Waar kan je dat krijgen Rolleyes hamanol?

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 19:42

Dat scheuren komt door de kwaliteit leer. De 1 heeft wel scheuren en de ander niet. De scheurende ariats hebben net een slecht stukkie leer daar. Helaas heeft 1 van mijn ariatjes dat ook. Ik hoop dat die ander het langer uit houden. Bij mij blijven de ritsen juist weer heel goed.

marian
Berichten: 63
Geregistreerd: 07-09-04
Woonplaats: Een gehucht in Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 07:57

Ik heb ook die duurste, met veters. Vooral als ik een paar uur achter elkaar les geef, zijn ze heerlijk ! En je kunt er ook nog mee rijden. Even chaps om, spoortjes aan en rijden maar.
Ze kosten een boel geld, maar ze zitten perfect en slijten bijna niet. Alleen de originele Ariat-veters waren wel heel snel gebroken, ik heb er nu extra sterke veters in zitten.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 08:13

PhiaBink schreef:
Dat scheuren komt door de kwaliteit leer. De 1 heeft wel scheuren en de ander niet. De scheurende ariats hebben net een slecht stukkie leer daar. Helaas heeft 1 van mijn ariatjes dat ook. Ik hoop dat die ander het langer uit houden. Bij mij blijven de ritsen juist weer heel goed.

Heb zo al 3 paar Ariat versleten door die scheurtjes...