Gebruikservaring Pagony dekens

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Gebruikservaring Pagony dekens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-04 17:56

Ok, met de zoekfunctie kom ik er niet uit, dus toch maar weer even een dekenvraagje.

Omdat ik eigenlijk de WB Landa Lite met halsstuk wilde maar Divoza die niet heeft (alleen de gevulde versie, maar ik wil dus liever de ongevulde, zodat ze'm ook in't voor/najaar al op kan, 's winters komt er dan een onderdeken onder), ben ik dus aan't overwegen of ik dan de Pagony Tiger Outdoor Lite met halsstuk zal nemen. Die is er wel in ongevulde versie.
Alternatief is de Landa uit Engeland laten komen, maar daar had ik gezien de extra invoerkosten enzo dus eigenlijk niet zo'n zin in.

Ik ben vooral benieuwd hoe het met de waterdichtheid gesteld is... heb ooit een paar jaar geleden een Pagony regendeken weer terug gestuurd omdat'ie niet waterdicht was. Bleek een bekend probleem en deze deken is ook uit de handel genomen. Hoe is dit nu met de Tiger... mijn paard staat de hele dag buiten en de deken moet dus écht water dicht zijn... niet alleen tegen 'een bui' kunnen, maar ook tegen 'een beste druildag' bestand zijn.

ReignStar
Berichten: 794
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 18:23

Ik heb de Tiger outdoor lite, ook ongevulde versie maar zonder halsstuk. Ben er wel tevreden over, is goed waterdicht, en mooie pasvorm op mijn paardje!

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-04 18:40

En aan je profiel te zien ook een 'dikke-kont-paard'... Knipoog past die een beetje in de deken of heb je een maatje groter besteld?

ReignStar
Berichten: 794
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 19:00

Die van mij is nog maar een jaarling, maar is toch al wel bedeeld met een aardige kont Haha!

Ik heb de gewone maat besteld omdat hij anders van voren veel te breed werd, maar hij ligt mooi, ik weet niet hoe hij valt met hals...

zal ff fotootje zoeken...

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-04 19:06

De hals is een apart halsstuk dat je aan de deken kunt vast maken. Het is dus niet zo'n 'combo' deken met de hals er aan vast. Dat wil ik juist niet, want de hals hoeven ze vaak pas later op dan de deken en ook heb je aan een dunne waterdichte hals vaak al genoeg terwijl je 's winters misschien wel weer een dikkere deken wilt. (Ik doe dus een onderdeken onder de dunne, zodat ik aan 1 waterdichte deken genoeg heb. Heb niet zo'n zin een een kast vol dekens, voor elke temperatuur 1.)

ReignStar
Berichten: 794
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 19:15

Ow dat is idd wel handig! Ik dacht dat het een vast halsstuk was, ben ik zelf ook niet weg van...

Afbeelding

Dit is mijn tiger outdoor, vorige winter...
ff offtopic zo wat is mijn paardje veranderd nu ik deze foto zie *LOL*

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 19:18

Ik vind pagony dekens een goede prijs/kwaliteit verhouding hebben.

Jemawi

Berichten: 3347
Geregistreerd: 26-04-04
Woonplaats: Zuidlaren (Dr.)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 19:34

Ik heb ook een "dikke kont paard" en ook de pagony tiger lite.
Wel dan zonder halsstuk.
Waterdicht heb ik niks over te klagen,wel over de pasvorm.
Sluit niet echt mooi aan,zit niet perfect.
Verder ben ik tevreden,ondanks dat ie niet helemaal mooi zit,is ie,daar gaat het uiteindelijk om,wel functioneel.

Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 19:42

Ik vind Pagony dekens absoluut niet fijn

Die van mij was na de eerste keer gebruiken al gescheurd en de 2e keer nog verder. Heb andere deken gekocht en is nooit meer gebeurd dus zal dan wel aan kwaliteit liggen?

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 20:07

Hier slechte ervaringen met Pagony dekens bij pony's met een brede boeg (welsh cobs).
De boeg was al na een paar uur tot bloedens toe open geschuurd hoewel de deken verder goed lag.
Bij divoza kon ik hem zonder problemen terug brengen en kreeg netjes m'n geld terug. Ondanks dat de merrie de (buiten)deken goed had getest in de modder Bloos!

Met rambo/rhino dekens nooit meer problemen mee gehad.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 20:11

ImpresBreeze schreef:
Ow dat is idd wel handig! Ik dacht dat het een vast halsstuk was, ben ik zelf ook niet weg van...

[image]

Dit is mijn tiger outdoor, vorige winter...
ff offtopic zo wat is mijn paardje veranderd nu ik deze foto zie *LOL*


Even tussendoor misschien, maar is dit een jaarling?

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 20:18

MarijeR schreef:
Hier slechte ervaringen met Pagony dekens bij pony's met een brede boeg (welsh cobs).
De boeg was al na een paar uur tot bloedens toe open geschuurd hoewel de deken verder goed lag.
Bij divoza kon ik hem zonder problemen terug brengen en kreeg netjes m'n geld terug.


Here the same! Ook mijn paard had binnen no time geen haar meer op zijn schouders en hield er een rood velletje aan over, tevens was zijn hals ook al behoorlijk van haar ontdaan van een Pagonydeken, helaas nam divoza hem bij mij niet terug.......

Ik heb hele goed ervaringen met Anky zomer- en winterdekens en Bucas als regendeken.

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 20:49

Pasvorm is bij sommige paarden inderdaad niet goed: vooral van voor openstaan, kale plekken enz. Per paard verschillend; als hij mooi aansluit kan je er een fijne deken aan hebben - anders is het een rampenplan. Qua waterdichtheid wel goed geloof ik - divoza is wel goed bij het afwerken van klachten als dit niet het geval is.

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 22:23

Ik hbe niet de Tiger maar zo'n gewone groene, die is ietsje goedkoper en volgens de divoza-mederwerkster beter waterdicht (vraag me niet waarom). De ongevulde versie, dat wel. Hij is nu twee seizoenen opgeweest op twee verschillende paarden die in een groet groep (10/12 merries) stonden, enog steeds heel, maar niet 100% waterdicht, als het echt de hele dag regent istie wel doorgelekt. Dat is bij mijn Weatherbeeta (heb ik voor het andere paard) nooit!
Is de Landa echt nergens anders dan bij Divoza te krijgen? Je moet het natuurlijk zelf weten, maar als ik jou was ging ik nog wat andere ruitersportzaken hier in Nederland afbellen. Succes!

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 22:39

ik heb de Tiger, 360 grams oid. Echt een prima deken! goed waterdicht, en ligt prima op mijn merrie (185 op normale E-pony van 1.56)

ReignStar
Berichten: 794
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 23:03

LuvdaTossa schreef:
Even tussendoor misschien, maar is dit een jaarling?


ondertussen nu bijna anderhalf ja

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-04 23:09

Ik begrijp dat de Pagony smal van voor is... dat zou voor mij juist goed zijn, want vanwege de dikke kont moet ik altijd een maat groter bestellen en dat betekent 9 van de 10 keer dat de deken van voren te ruim zit. De oude Bucas die ze nu op heeft is minstens 1 maat te klein en nog zit'ie om de schouder eigenlijk te ruim naar mijn smaak. Ik zie wel graag een wat hoger gesneden hals.

Wat andere merken betreft. Er zijn maar weinig merken die een waterdichte, ongevulde deken hebben waar ook een los halsstuk of hood bij te krijgen is. Bucas heeft dat dus niet, bij WB is het alleen de Landa (en voor zover ik de WB site mag geloven is Divoza dus echt de enige verkoper van WB dekens... als iemand anders een andere shop weet die ze heeft hoor ik dat graag!)
Ik ben ook al op Amerikaanse sites aan't neuzen geweest (de $$ koers is gunstig) en daar is wel het één en ander te krijgen, maar als ik er vandeweek een kan ophalen zou dat een stuk makkelijker zijn. Vandaar de overweging een Pagony te kopen...

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 23:25

je woont in Garderen zie ik, als ik jou was ging ik eens bij Heja vragen, wie weet kunnen ze hem gewoon voor je bestellen oid?

enne, vanuit Amerika is er ook iets met invoerkosten geloof ik, dat zag ik in een ander topic ergens (van Letizia), dus dan moet je wel rekening houden met extra kosten.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 23:27

Verkoopt Hypodrama geen WB?
Vroeger hadden ze daar erg veel keus van dat merk.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 23:33

Divoza verkoopt als enige in Nederland Weatherbeeta, helaas.

Zelf heb ik een Pagony waterdichte halsdeken. Pasvorm is niet super, trekt aan de voorkant vreemd omhoog. Tis niet zo'n eentje uit de tiger collectie, maar eentje met aparte design sluitingen (driehoek model en zwaar). Wordt ook alleen gebruikt om hem buiten tijdelijk neer te zetten met deze deken, maar zal dus ook nooit op stal worden gebruikt. Hij is redelijk waterdicht en heeft wat buitjes doorstaan. Durf hem niet te wassen, omdat dat meestal funest is voor Pagony dekens en waterdichtheid. Tja, tis betaalbaar en vergeleken met Rambo en Bucas heb je er minder levensduur voor terug.

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 23:50

Ik zag vandaag op de Hippiade nog WB-dekens liggen, en dat was zeker niet bij Divoza, wete alleen niet bij wie wel, dus daar heb je weer lekker veel aan. Ware wel oude modellen, in de aanbieding. (ik hou vol....want ik vind het echt te stom voor woorden dat zoiets alleen bij hen te krijgen is)

Misschien dat je nog in Duitsland zou kunnen kijken?

BayjaJarig

Berichten: 4268
Geregistreerd: 07-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 23:55

Ik ben niet zo tevreden met Pagony. 2 jaar terug heb ik 2 dekens laten wassen van Pagony en beiden gekrompen van 205 naar plm 165. Voor mij geen Pagony meer.

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 07:39

Ik heb vorig jaar 2 pagony's gekocht.
Kan zo 1 2 3 niet op de naam komen Haha! , maar ze schuurde allebei op de schoft en voor bij de borst.
Ik zal straks eens bij het merk kijken

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 08:28

Het probleeem met pagony dekens is de sluiting voor. Dit is meestal geen gespsluiting, maar zo'n draaisluiting die kruissingels ook hebben. Je kunt hier dus niets aan verstellen. Heeft de deken een gewone gespsluiting, dan zijn het vaak prima dekens, anders zijn ze vaak te nauw voor.

Ik heb een canvasdeken van Divoza met dunne voering, deze is niet van Pagony, maar merkloos. Ligt prima.

De zweetdekens zijn overigens ook prima.

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 10:03

Ik heb de pagony ultra ! Super deken en ben super tevreden !
Geen kale plekken op de boeg. En goed warmte regulerend.
Dit is alleen een staldeken....