Paard in de wei, of op stal?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Riaa_
Berichten: 1454
Geregistreerd: 20-10-01

Paard in de wei, of op stal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-02 09:02

Ik heb een nieuw paard van 1.74, en heb altijd een grote e-pony gehad, die in de zomer altijd 's nachts buiten bleef staan....kan ik die grote ook gewoon 's nachts buiten laten staan? hij staat bij mij thuis, met een groot hek ervoor, en het weiland ligt helemaal achter de kassen, je kunt het wel van de weg zien, als je weet waar je moet kijken, anders zie je het niet. Wat doen jullie????? alvast bedankt rianne

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 09:31

Mijn mening: een paard hoort 's nachts op stal. Uit veiligheidsoverwegingen. Je weet immers nooit welke dwaas dit keer in de buurt van net jouw paard op achtelijke ideeen komt.

Om de temperatuur hoeft een paard eigenlijk nooit echt op stal. MEt een beschut droog plekje en een dikke laag wintervacht overleeft een paard heus wel de bare nachten van december. Maar als zon paard gewend is winterdags op stal te staan, kan je hem niet plompverloren in het land laten verkleumen.....

Alleen als de weide niet toegankelijk is voor vreemden, bijvoorbeeld als je weide achter huis ligt en verder afgesloten van toegangswegen, en je dus toezicht kan houden op wie er in de buurt van je paard komt, dan zou je het paard best een warm nachtje buiten kunnen laten.....

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 12:35

Ligt eraan wat hij bij de vorige eigenaar gewend was, alssie daar continu op stal stond zou ik het wel even rustig ombouwen. En als de wei bij je huis is gewoon vandezomer lekekr dag en nacht buiten laten. Bij slecht weer kun je hem altijd nog binnen halen.
Viv

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 13:08

Als het weiland veilig is, dan kan je hem prima buiten laten hoor! Veel beter voor de benen en longwegen.
Helaas zijn er maar weinig 'veilige' weilanden. Een goed hek en niet te dicht bij een grote weg is erg belangrijk. Ook is het veiliger als er veel huizen omheen staan.
Een achteraf weitje met een krakkemikkig hekje langs de snelweg.... Nee, daar zou ik m'n paard noooooit 's nachts neer zetten.

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 13:14

Wij wonen nabij de rondweg en nabij de helihaven en dus gaan onze paarden iedere dag terug naar de stal.Als het donker wordt dan komen ze er al weer aan scharrelen.