cursussen houding en zit

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Inge van E
Berichten: 6
Geregistreerd: 02-12-01
Woonplaats: Sint-Oedenrode

cursussen houding en zit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-02 17:25

Ik lees regelmatig vragen over zitles, houding en longeren. En ben daarom nog maar eens zo vrij een berichtje te posten.

Ik geef dagcursussen 'houding en zit' en heb zelfs nog een paar plaatsen vrij in de maand april. Op mijn site, www.paardengeluk.nl lees je er alles over. Maar bel gerust als je nog vragen hebt of wilt reserveren.

Groeten,
Inge van Ewijk

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132044
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-02 19:07

Hoi Inge,

Uiteraard heb ik even een kijkje genomen op je homepage (ziet er leuk uit, overigens) !
Ik ben erg benieuwd naar je achtergrond, daar kan ik nl. helemaal niets over terugvinden.
Wel dat je "Drs." bent, maar waarin Verward ?
Ik zou graag willen weten welke opleiding(en) en ervaring je hebt op paardensportgebied !

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-02 19:12

Nou, echt moeilijk zoeken was het niet hoor Oscar, even wat verder kijken dan je neus lang is Knipoog :

over Inge van Ewijk
Op haar 30e levensjaar besloot ze om haar HBO- en universitaire studie in de la te leggen, haar baan als detacheringsconsultant op te zeggen en een kleinschalige manege te beginnen. Maar dan wel een heel andere dan gebruikelijk.

Ze ontwikkelde houding- & zitcursussen, grondwerklessen en theorielessen voor kinderen vanaf 8 jaar. Hierin wordt echt alles wat met een paard of pony te maken heeft behandeld: de omgang met een paard, hoe het denkt, anatomie, ziekteleer, kuddegedrag, straffen en belonen, etcetera.

In de cursussen en rijlessen wordt veel gebruik gemaakt van de inzichten van 'Centered Riding' en 'Mary Wanless clinics', gecombineerd met eigen ervaringen. Inge heeft Centered Riding Level 1 in Berlijn gevolgd en is Orun-basisinstructeur.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132044
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-02 19:26

Sorry Margreet, m'n neus was blijkbaar niet zo lang Haha! Haha!
Linkje vergeten aan te klikken.....
Bij deze is mijn vraag dus beantwoord !

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-02 22:37

Ik ben bij Inge op een 5daagse houding en zitcursus geweest. Het was erg leerzaam en ook heel erg gezellig. Natuurlijk zakken er wel weer dingen weg (daarom ga ik over 2 weken ook naar een herhalingsweekend) maar de voor mij belangrijkste dingen blijven goed hangen.

Inge heeft hele leuke pony's en paarden staan en je kunt ook met he eigen paard komen. Als je wat over mijn ervaringen wilt lezen moet je maar even de zoekfunctie gebruiken want ik heb er toen uitgebreid verslag over gedaan. (waarschijnlijk met de titel: houding en zit cursus)

Jet

Berichten: 11992
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-02 23:31

Ik zou het heel graag willen doen, maar ten eerste is het voor mij wat ver weg en ten tweede is mijn thuissituatie helaas niet zo dat ik langer dan een dag weg kan. Jammer, maar wie weet kan het over een paar jaar wel. Ik zou dan liever een paar dagen gaan dan 1 dag, volgens mij leer je daar veel meer van. Ik heb al meer op die website gekeken en het leek me erg interessant om te gaan doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 09:41

Geef je ook aan huis les?