De hik?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Carnac

Berichten: 120
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: Antwerpen

De hik?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-04 22:05

Ik ben daarstraks een buitenrit gaan maken met mijn paard en op een gegeven moment leek het net of hij de hik had Verward
Ik heb wel eens gezien dat onze hond de hik had, maar kan een paard de hik hebben?

snoocky

Berichten: 987
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 00:37

ik weet t niet ik heb het nog nooit gezin bij een paard, maar mijn paard liet een keer een boertje Haha! (nadat ik hem een klein beetje cola had gegeven Schijnheilig Bloos! ) dus denk wel dat het kan. wist namelijk ook niet dat een paard een boer kon laten Haha! .

maar ik heb d ss een keer cola gegeven en dat was toen gelijk de laatse keer!

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 09:27

De hik is me nog nooit opgevallen.
Weet wel dat mijn paarden(Shet hengst)Boeren laat, als ik hem uit de wei haal.

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 10:50

Heb wel eens zoiets gehoord dat qua geluid op de hik leek. Maar of het echt hik was zoals wij dat hebben?

Ytje
Berichten: 22
Geregistreerd: 27-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 11:11

Een tekort aan zouten kan 'de hik' veroorzaken. Een pony die ik ken is eraan overleden...

ZOrg voor een zoutblok in de stal!

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 12:00

Nou er dood aan gaan lijkt me uiterst zeldzaam maar paarden kunnen inderdaad gewoon de hik hebben. Ik wist dat ook niet tot mijn vorige paard de hik had..ik vond het zo's raar geluid en ik wist ook niet dat het kon dus ik de DA gebeld ik dacht dat ie iets heel ergs had ofzo.
ik uitgelegd dat het leek of hij de hik had.. en de Da zei dan zal hij ook wel de hik hebben.. is gewoon weer over gegaan. hij heeft het daarn anog 1 keer gehad en verder hebik het niet meer gezien bij een paard. Maar het kan dus wel gewoon.

Het lijkt mij niet dat het komt door een tekort aan zouten. De hik is het samentrekken van het middenrif en ik zie niet zo wat dat met het voeren van te veel of te weinig zouten te maken heeft.

Carnac

Berichten: 120
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-04 14:37

Ytje schreef:
Een tekort aan zouten kan 'de hik' veroorzaken. Een pony die ik ken is eraan overleden...

ZOrg voor een zoutblok in de stal!


Dat likt me sterk... Mijn paard heeft bijna altijd een steen in zijn bak liggen... Maar ja wie weet... Ik zal maar snel een nieuw kopen dan.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 15:06

We hadden het er eergister toevallig over op stal. Iemand zat te vertellen dat haar paard dat had en er bijna aan onderdoor is gegaan...

De ene DA wilde niet komen, vond de hik een onnodig iets om langs te komen, terwijl een andere DA 4 uur bezig is geweest om het paard in leven te houden.

Die vrouw wist ook niet wat het was toen haar paard stond te hikken, maar een stalgenoot van haar (toendertijd) had haar erop gewezen dat zij op die manier al een pony verloren was.

Ik zou dus toch maar de DA bellen...

Carnac

Berichten: 120
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-04 10:34

Quellian schreef:
We hadden het er eergister toevallig over op stal. Iemand zat te vertellen dat haar paard dat had en er bijna aan onderdoor is gegaan...

De ene DA wilde niet komen, vond de hik een onnodig iets om langs te komen, terwijl een andere DA 4 uur bezig is geweest om het paard in leven te houden.

Die vrouw wist ook niet wat het was toen haar paard stond te hikken, maar een stalgenoot van haar (toendertijd) had haar erop gewezen dat zij op die manier al een pony verloren was.

Ik zou dus toch maar de DA bellen...


Bij mijn paard is de hik nu weer helemaal weg (is diezelfde dag nog weggegaan), maar als de DA nog eens op de manege komt zal ik het hem zeker vragen. Ik heb gisteren gewoon privéles gereden en hij leek toch nergens last van te hebben.