Electrolyten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Electrolyten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-02 11:54

Ik wil mijn paard graag Electrolyten bij gaan voeren. Hij zit erg zwaar in het werk, en zweet dus ook regelmatig.
Maar van welk merk? Niet ieder soort electrolyten is hetzelfde. Er zijn duizenden soorten te krijgen (vooral in Amerika), maar ik weet echt niet wat de verschillen zijn en welke nou het beste is.
Waar moet ik op letten? Welke stoffen moeten erin zitten, en waarvoor dienen welke stoffen?

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-02 16:54

De paardendrogist adviseert NAF Elektrolyten. Het bevat dextrose met calcium, natrium, kalium en chloride.

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-02 16:58

Ja... dat zegt de paardendrogist. Maar dat is natuurlijk ook een commerciele instelling die winst wil maken. Ik hoef ook niet persé electrolyten uit NL, ik wil ze ook wel uit Amerika ofzo halen. Geen probleem. Daar hebben ze zoveel keus, maar hoe weet ik nou welke goed is en welke niet?

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-02 17:15

In Amerika zijn ze ook commercieel, dus eeh...I don't get your point. Overigens heeft de paardendrogist ook meerdere producten te koop, en zij vinden die NAF Elektrolyten toch echt de beste keus.

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-02 18:34

Ja, XoNo, maar de paardendrogist heeft maar 1 soort electrolyten, namelijk alleen van het merk NAF. Terwijl er veel en veel meer soorten zijn.

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-02 18:57

Op de site van Puur natuur ( www.puurnatuur.nl ) vind je verschillende merken electrolyten en ook voor verschillende toepassingen.
Ik zou wel even navragen of er stoffen inzitten die op de dopinglijst voorkomen. Just in case... Knipoog
De puur-natuur-adviseur van Gelderland zit in Klarenbeek. Niet ver van jouw vandaan dus. Misschien hebben zij ook suggesties hoe jij de eiwit-allergie bij je paard kunt minimaliseren?
Succes!

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-02 19:02

Jeetje Silvia, dit is al de tweede supertip van jou vandaag! Echt bedankt! Klarenbeek is inderdaad heel erg dichtbij, op paardrijafstand zelfs...

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-02 19:09

Mmmm, misschien moet ik maar eens gaan solliciteren naar een baan als persoonlijk adviseur bij jouw op stal. Knipoog

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-02 20:14

Haha, tja, dan moet je bij mij wezen. Maar ik kan je nu al zeggen dat ik je niet aanneem. Met slechts 2 paardjes is de stal te klein om een persoonlijk adviseur te kunnen aannemen. Ik neem wel genoegen met een internet adviseur... Haha! Haha! Haha!
Maar ik heb inmiddels Emails verstuurd, dus ik wacht geduldig af. Nogmaals: heel hartelijk bedankt!