vraagje ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
shana

Berichten: 1467
Geregistreerd: 01-12-03

vraagje ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-04 14:34

hello

wat vinden jullie zo ontspannend aan het omgaan met paarden ?
en wat doen jullie allemaal met jullie paarden behalve rijden ?

ik vind persoonlijk de omgang met paarden en de verzorging even leuk dan her rijden zelf ! vooral in de winter wanneer het buiten koud is bv in de warme gezellige stal met een muziekje op je paard staan poetsen ofzo !

ben benieuwd naar jullie antwoorden

groetjes

Sabbientje
stokpaard connaisseur

Berichten: 4699
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 14:46

Omgang met paarden vind ik onspannend, omdat paarden mij nog nooit geziekt hebben. Ben vroeger veel op school gepest en vond dan bij mijn verzorg paardjes troost en veel liefde.
Paarden zijn over het algemeen eerlijk.

Wat ik zoal doe met mijn eigen paard is dressuur, springen, buitenritjes, beetje mennen, longeren, wandelen, grazen, poetsen, veel knuffelen, verwennen, lekkers geven, losgooien en spelen in de bak (bijv met een bal).

cow_girl

Berichten: 435
Geregistreerd: 01-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 14:48

Ik vind het al ontspannend om na een drukke werkdag, heerlijk naar mijn paard te gaan. En kijk wel wat ik op dat moment ga doen: rijden, grondwerk, longeren... maakt niet uit.

Er naar toe gaan is al een ontspanning op zich, ben ik meteen al mijn stress van het werk kwijt... zalig *LOL*

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 14:52

idd gewoon het bij je paard 'zijn' gewoon even lekker knuffelen poetsen rijden of wat dan ook. gewoon even ontspannen.

Sabbientje
stokpaard connaisseur

Berichten: 4699
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 14:54

cow_girl schreef:
Ik vind het al ontspannend om na een drukke werkdag, heerlijk naar mijn paard te gaan. En kijk wel wat ik op dat moment ga doen: rijden, grondwerk, longeren... maakt niet uit.

Er naar toe gaan is al een ontspanning op zich, ben ik meteen al mijn stress van het werk kwijt... zalig *LOL*


Helemaal mee eens, dat had ik ook nog willen zeggen.

Gewoon even de boel de boel laten en in de wereld van het paard stappen.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 16:12

Ik vind het eigenlijk altijd wel ontspannen om bij mijn paardje te zijn, maar het meeste geniet ik nog als we samen door het bos aan het stappen zijn... heerlijk met een lang teugeltje en niemand anders om je heen. Heerlijk!!! Dat zijn ook echt de momenten waarop ik weer besef hoe BLIJ is wel niet ben met mijn paard.

Mi_Amore

Berichten: 14843
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 20:01

Ik rijd niet zo heel veel meer, het kost gewoon nogal veel snap je? Maar wat ik superontspannend vind aan paarden is gewoon eens lekker in de stal gaan zitten in het stro ( proper stro wel te verstaan Haha! ) en je paard lekker boven je uit zien torenen ! Of eens lekker op haar rug liggen ofzo Haha! dat is gewoon super !!! Bij mij is het ook heel dikwijls dat als ik chipie aan het poetsen ben dat ze met haar hoofdje tege me aan komt leunen of me eens een neepje in men rug geeft! Krijg ik gewoon de kriebels van . Heb ik nou geen schat van een paard? Tong uitsteken

groeties chipieke

fresco

Berichten: 4163
Geregistreerd: 23-07-04
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 20:49

Ik heb een zoontje van 16 mnd., nou lekker druk hoor!
Als ik dan effe naar m'n paardjes ga, kom ik weer helemaal rustig thuis en natuurlijk omdat het lekker buiten is!

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 21:07

Ja ik vind het ook altijd ontspannen bij de paarden, je laat de rest om je heen rusten en gaat lekker aan de gang met je paardje Lachen Je kan ze ook gewoon alles vertellen, wat je misschien niet aan iemand anders wil vertellen, want ze vertellen het toch niet door... Knipoog Maar verder, buiten rijden om, poets ik ze gewoon lekker, wandelen, knuffelen enz. Lachen

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 21:13

Bij mijn paard kan ik gewoon even lekker tot rust komen, doen waar ik zin in heb, lekker ontspannen bezig Lachen
Buiten het rijden om wandel ik wel met haar, doe wel vrijheidsdressuur, vrijspringen, gewoon zonder zadel etc. in de wei rijden... Tis maar net waar ik op dat moment zin in heb Lachen