vraagje over paard terugbrengen (lastig geval)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 21:45

Het maakt niet uit of dit over 3 maanden of over 3 dagen uitgevochten is, je hebt nl een mail (zowel verzonden als ontvangen) met data die binnen de maand liggen. Ik zou echter wel morgen al contact opnemen met rechtsbijstand. Ik geloof niet dat de meneer in kwestie ook maar 1 poot heeft om op te staan...

Laat haar ook dat contract nog eens heel goed doorlezen en van verscheidene kanten bekijken (mooi, persoonlijk voorbeeld: in mijn contract stond reiskostenvergoeding volgens CAO, maar daar bleek in 't CAO niets over te staan terwijl ik ervanuit ging dat ik reiskostenvergoeding kreeg). En laat haar ook alle correspondentie met de vorige eigenaar verzamelen.

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.


Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 21:56

Idd, bewaren, zeker doen!
Laat haar morgen even naar een reschtsbijstandwinkel in de buurt bellen, die doen een eerste afspraak gratis. Daarin bekijken ze of het een haalbare zaak is. Daarna kunnen ze (geloof ik) 3 uur lang voor iets van 20 euro aan de zaak werken, daarna wordt 't duurder. Maar als RB zeker is dat ze dit gaat winnen zou ik zeker doorgaan, dan moet de vorige eigenaar ook haar onkosten (rechtsbijstand) betalen.

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 22:06

Niet doen nee... Daar gooit ze echt haar eigen glazen mee in. Maak eerst die afspraak bij Rechstbijstand, als zij denken dat het te riskant is dan zeggen ze dat echt wel, ze gaan niet over haar rug geld proberen te verdienen...

Daarbij krijg je dit paardje nooit voor eenzelfde bedrag verkocht, zij kunnen haar niet meer aan... Geeft een mooi plaatje als er iemand komt kijken.

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 22:15

Ja! Tenzij de een niet tekeningsbevoegd is, maar dat zijn niet veel mensen.

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 11:31

Imker, de verkoopster weet dat al, haar advies (als ik 't iig goed begrepen heb!): paard paar dagen stilzetten en er een ander bit in hangen...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.


Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 17:30

Niet helemaal waar Prisca, een eerste consult is gratis. De koper heeft geen rechtsbijstandverzekering, dus zal ze moeten betalen.

Dagmach: dat ben ik deels met je eens, maar zeer zeker niet in dit geval. Ik geloof dat de dochter van de koper het paard rijdt en dat het dier ook als zodanig gekocht is; de mededeling 'hang er maar een ander bit in' vind ik ook niet iets wat me aan fout gedrag van de berijder laat denken (ben overigens van mening dat als een paard gekocht word voor een kind, dit gewoon een betrouwbaar paardje hoort te zijn ongeacht hoe hij gereden wordt). Dat geeft mij eerlijk gezegt het idee dat dit normaal gedrag is voor deze Haflinger, en dat de verkoper het oploste met een scherper bit. En dan nog: ze mochten hem binnen een maand terugbrengen, als je jouw koers gaat varen ben je weken, mogelijk maanden bezig. Niets mis mee, zeker niet, maar imo wel wanneer je aan zo'n deadline gebonden bent...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 08:18

Nee dat lijkt 't niet en is ook niet zo Knipoog Polly pb'de me nav dit topic en ik heb inmiddels de koopster van de Haf, een vriendin van Polly, gesproken op MSN Lachen

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 07:51

Schaienne, denk je niet dat de politie iets beters te doen heeft?

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 20:52

Polly, is er al nieuws van Gez? Of beter gezegt: al meer bekend over het al dan niet terugbrengen?

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, greendragon en 37 bezoekers