verband rond pijnlijke voet oke of niet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

verband rond pijnlijke voet oke of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-04 20:30

ik heb dus mijn been tussen paard en bakrand gehad.
nu is mijn been blauw samen met mijn enkel.
heb er verband en reflex spray opgedaan, is verband wel goed als je been zo is?
of is het beter dat je geen op doet?

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 20:31

Gewoon even langs de huisarts gaan en naar laten kijken, die zal je dan wel advies geven

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-04 20:35

ja we gaan morgen. Maar in tussentijd zou ik toch wat willen weten zodat de pijn beetje afneemt. Een paard is behoorlijk zwaar om met ze volle gewicht op je been te krijgen.

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 20:52

Denk niet dat je er verband om heen moet doen. Anika zalf is DE oplossing tegen pijn en blauw worden. Kan je in gezondheidswinkels kopen en geloof ook bij de etos. Zodra je zoiets hebt gelijk even goed anika er op smeren, paar keer herhalen, volgende dag ook nog en dan word het al een stuk minder

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 20:53

en ijs of koude doek er opleggen dat verdoofd het een beetje

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 21:38

Dat heet Arnica Knipoog Kan idd wel helpen. De paardendrogist heeft het ook. Is ook prima te gebruiken voor je zelf

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 21:40

Indd ijs of een koude doek Lachen
Verband etc. zou ik niet aan beginnen.

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 21:43

idd veel koelen met ijs of een coldpack. Heb ook eens 2 dagen met een gebroken teenrondgelopen die helemaal dik was, daar hadden we toen ook geen verband omgedaan of wat dan ook (ok wisten ook niet dat die gebroken was Haha!)

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 21:50

Koelen heeft alleen zin de eerste 10 minuten nadat het letsel is opgelopen.
Puur om de zwelling te verminderen.
Ik zou er geen verband omheen doen, zeker vannacht niet. Als het dan nog verder opzwelt kun je de boel afbinden.
Ik weet niet of je spieren beschadigt zijn dan zou je met lopen een ondersteunend verband om kunnen doen.
De dokter zal morgen beoordelen wat de schade is.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-04 21:54

dus vannacht best geen verband Lachen

lailapri

Berichten: 22120
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 21:58

ik doe het wel met rijden maar mijn been was ook helemaal open en blauw aan de binnenkant, ondat hij me er echt kijhadt tegenaan beukte en ik daarna onder hem viel.

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 21:59

pharagirlke schreef:
dus vannacht best geen verband Lachen


Tenzij je actief slaapwandelaar bent... Knipoog

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-04 22:00

whahaaha *LOL* nee nee Haha! ik ben alleen gevaarlijk met beren als ze me wakker maken *LOL*
als ik mág rijden dan doe ik er zoiezo verband rond tijdens t rijden...tenzij dokter zegt dat k dat beter niet doe...

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 16:39

verkoeling helpt wel tegen de pijn. En het is idd arnica Bloos

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 17:15

Ik heb op EHBO altijd geleerd dat je alleen de eerste 10 minuten mag koelen. Daarna heeft het voor de zwelling geen zin meer en het kan zelfs onderkoeling van de spieren veroorzaken, wat later de genezing belemmert. Tegen pijn gewoon een aspirine nemen.
Arnica smeren kan geen kwaad.

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 17:18

ik heb een tijdje geleden een kaak operatie gehad, daarbij was aan beide kanten mijn kaak zogoed als beurs (dik blauw noem maar op) ik kreeg het advies mee vanuit het ziekenhuis om er een koude doek op te houden tegen de pijn + medicijnen Alleen moet je dan een paar minuten koelen, paar minuutjes niet, paar minuutjes koelen enz

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 17:19

een washandje vol ijsblokjes Haha!

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 17:23

Breitling schreef:
ik heb een tijdje geleden een kaak operatie gehad, daarbij was aan beide kanten mijn kaak zogoed als beurs (dik blauw noem maar op) ik kreeg het advies mee vanuit het ziekenhuis om er een koude doek op te houden tegen de pijn + medicijnen Alleen moet je dan een paar minuten koelen, paar minuutjes niet, paar minuutjes koelen enz


Dat om en om is dus om te voorkomen, dat je spierweefsel onderkoeld raakt.
Het zal heus niet gelijk bevriezen, maar het lichaam heeft nou eenmaal een favoriete temperatuur waar je niet te veel onder moet gaan zitten.
Meestal heeft om en om koelen het gevolg dat je om en om pijn hebt, vandaar dat een pijnstiller effectiever is.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 17:31

Waarom zou je om een blauwe plek verband doen Verward

Ik heb wel steunkousen gebruikt met zware kneuzingen (dus niet een blauw plekje, maar bot kneuzingen die maanden later nog op een scan te zien zijn en benen welke pas na weken weer redelijk hun oude proporties hadden aangenomen.)
Als je überhaupt al weer denkt aan paardrijden zal die plek wel meevallen,
neem van mij aan dat als je echt wat kapot hebt, jij weken niet eens meer aan paardrijden wilt denken, laat staan het beoefenen.

Persoonlijk vind ik dit meer op aandacht trekken lijken dan op een echte kwetsuur.
Ben benieuwd of je bij de dokter geweest bent en zo ja, wat zei hij er van?

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 17:54

Haha Sjuimpje wat ben je heerlijk adrem Haha!

Maar eerlijk gezegd had ik hetzelfde idee hoor. Laatst al een topic over zwaargekneusde ribben en nu alweer een topic waarin alweer gewoon gereden wordt. Verward Verward

Ik heb nog bijna nooit echt iets gehad gelukkig.
Vorig jaar heb ik voor het eerst echt iets gekneusd (mijn heup/bekken) en ik heb echt weken niet eens normaal kunnen lopen/zitten laat staan dat ik eraan dacht om op mijn paard te klimmen.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-04 19:27

kaj, spuitje, ik ben nou eenmaal geen opgever.
ik heb toen door gereden. ik heb ook met zwaar gekneusde ribben en schouder gereden.
dus waarom nu niet? ik vroeg gewoon of ik er best verband rond deed of niet.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 19:37

pharagirlke: zoals sjuimpje aangeeft (niet spuitje Haha! ) kun je als je echt wat flink hebt beschadigt gewoon niet meer verder!

Dat heeft niets te maken met een opgever zijn of niet.

Enne als je de topics van sjuimpje eens naleest zie je dat zij wat dat betreft ervaring genoeg heeft met al die blessures die ze al gehad heeft.

Als jij echt je ribben zwaargekneusd hebt dan kun je al bijna niet meer ademhalen zonder pijn. Dan is er geen haar op je hoofd die er ook maar aan denkt om op een paard te klimmen hoor. Is het allemaal wat lichter gekneusd dan kun je inderdaad wel door de pijn heen bijten (of het verstandig is is wat anders natuurlijk) maar dat je een paar weken nadat je je ribben zwaargekneusd hebt weer gaat springen dat gaat er bij mij echt niet in.

Zoals ik al zei heb ik verder veel geluk gehad en heb bijna nooit echt iets beschadigd met rijden. Maar toen ik vorig jaar mijn heup/bekken kneusde kon ik de week erop niets eens fatsoenlijk opstaan uit bed. Ik deed er een kwartier over voor ik me een beetje had omgerold etc.
En voor ik weer zover was dat ik op een paard stapte duurde dat toch echt wel wat langer dan een paar dagen.
En dat was niet omdat ik zo kleinzerig ben: nee ik kon er gewoon niet eens op. Ik kon na een week net met een beetje moeite in mijn auto stappen waarna ik 5 minuten naar mijn werk moest rijden. Dat ging net.
Ik had met geen mogelijkheid op een paard kunnen stappen. Dat was geen kwestie van willen maar gewoon niet kunnen.
Dus als jij zoiets hebt van ik wil wel gewoon gaan rijden dan krijg ik meteen het idee van zo erg is het dan ook weer niet. Want als precies zoals sjuimpje aangeeft: heb je iets flink beschadigd dan is er geen haar op je hoofd die er zelfs maar over piekert om weer te gaan rijden.

Maar zoals ik ook al in je andere topic heb gezegd: ik wens je er veel sterkte mee. Het blijft natuurlijk vervelend alhoewel ik dus vermoed dat het wel meevalt Knipoog

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-04 19:47

kzeg alleen maar wat de dokter zei hoor Scheve mond sorry...

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 20:08

Met zwaar gekneusde ribben paardrijden?
Laat me niet lachen zeg, nou ik het zeg, lachen, ook zoiets wat dus echt niet kan met gekneusde ribben.
Met gekneusde ribben kan je niet eens opstaan, ik ben dagen lang met gekneusde ribben mijn bed uitgehesen door mijn ouders, hoe wil je dan in godsnaam op een paard kunnen komen?
Als elke ademhaling de tranen in je ogen doet springen denk je echt niet aan paardrijden hoor

Kortom, ik ben het helemaal met Kaj eens. 'Wij' zouden volgens jou dus opgevers zijn?
Volgens mij ben jij hier juist het watje Haha!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-04 20:39

denk dat maar sjuimpje...K weet beter Lachen
k zeg niet dat jullie opgevers zijn, kzeg gewoon dattik een vechter ben, en ik alsk het in me kop heb, ik wél met zwaar gekneusde ribben zou rijden!
sorry. Maar zo ben k nou eenmaal, met me been heb ik ook met tranen in me ogen verder gereden...
en ik ben zeker niet iemand die jankt om het minste.