Ze kan d´r achterbenen niet meer optillen!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Ze kan d´r achterbenen niet meer optillen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-02 09:49

Nikita heeft sinds zaterdag moeite met het optillen van d´r achterbenen. Linksachter zwaait ze uit naar buiten en rechtsachter laat ze zich als het ware doorheen vallen. Het is ook geen onwil, maar het lukt d´r gewoon niet.

In eerste instantie dacht ik dat ze last van jeuk had, daar ze momenteel schimmel aan de achterbenen heeft.
Inmiddels ben ik erachter dat het geen jeuk is en vraag me af of het misschien een reactie op de enting, die ze afgelopen woensdag heeft gekregen, is.

Vanavond laat ik er zowiezo ook een fysiotherapeute naar kijken, maar ik wil graag van jullie weten wat dit zou kunnen zijn!
Laatst bijgewerkt door Nikita op 19-03-02 17:22, in het totaal 2 keer bewerkt

Wie met beide benen op de grond blijft staan, komt niet ver..


Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-02 11:45

Ze is gewoon in d´r hals geent. Dan zal het wel niet daarvan komen, zou dan denk ik donderdag of vrijdag al geconstateerd zijn.

Misschien kan het iets met hengstigheid te maken hebben ofzo?? Ik weet het ook niet dus alle eventuele mogelijkheden (ook de ergste) spoken door m´n kop.

Als de fysiotherapeute vanavond niets weet, laat ik iig morgen DA komen.

Wie met beide benen op de grond blijft staan, komt niet ver..

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-02 11:45

Gister dus de fysiotherapeute geweest en het is een zenuw of zenuwbaan die op rugwervelniveau bekneld zit. Waarschijnlijk is het gekomen doordat ze vastgelegen heeft en een rare beweging heeft gemaakt. Ze staat nu dus op rust en vrijdag gaan we kijken of er verbetering in zit, wanneer dit niet het geval is zal de DA moeten komen en laten we d´r ws door een kliniek nakijken.

Ben wel opgelucht dat ik nu weet wat het is, nu maar hopen dat het net zo spontaan weggaat als het gekomen is.

Wie met beide benen op de grond blijft staan, komt niet ver..


Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-02 11:09

Het was idd een vorm van attaxie, de Wobbler-test reageerde ze dinsdag dus helemaal niet op. Er zijn meerdere oorzaken; het kan een bloeding geweest zijn, een rare beweging waardoor de wervels wat verschoven zijn of een tumor die op de zenuwen drukt. Heb contact met DA gehad en die stelde me ook voor om vrijdag de behandeling van de fysiotherapeute af te wachten en dan aan de hand van haar oordeel bij de kliniek langs te komen.

Nu na een paar dagen rust zien we gelukkig wel verbetering waardoor ik de tumor eigenlijk uitsluit. Het is gelukkig ook geen kruisverlamming, want de reflexen zijn wel weg uit de achterbenen, maar ze heeft nog wel een anus-reflex dus ws zijn het de zenuwuiteinden die bekneld geraakt zijn. Tot woensdag blijft ze nog op rust staan (alleen wat wandelen) ik mag al wel voorzichtig een voetje achter vragen. Dat vind ik erg eng, maar gister heb ik voor het eerst de achterhoeven weer uitgekrabt!!!

Hoop dat het er woensdag weer een stukje beter uitziet en dat ze snel weer de reflexen terug krijgt! Is echt vreselijk om d´r op te zien staan (ze ligt erg veel); met de achterbenen wijd uitelkaar en al waggelend om te proberen in evenwicht te blijven, komt ze dan omhoog. Gelukkig was dat gister ook al wat beter..

m´n arme meissie...................

Wie met beide benen op de grond blijft staan, komt niet ver..

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-02 12:15

THANX!

Heb goede hoop dat het met rust steeds beter gaat, maar hou het iig in gedachten en zal je het direct laten weten wanneer ze er in Kootwijk (DA) niet uitkomen.

Wie met beide benen op de grond blijft staan, komt niet ver..

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-02 16:16

Denk idd dat het door een rare beweging of een bloedinkje is gekomen. Lijkt me dat ik een tumor uit kan sluiten, daar er al wel wat verbetering in de reflexen is en met een tumor zou het (lijkt me) alleen maar erger worden.

Wie met beide benen op de grond blijft staan, komt niet ver..

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-02 13:56

Gister heeft de therapeute weer gekeken en ik mag vandaag weer licht aan het werk!!!
Heb al drie dagen de achterhoeven weer uit kunnen krabben en in de beweging is alleen LA nog wat achter. Ook heeft ze gekeken of er spierinval is, maar dat was gelukkig niet het geval! Ben wel geschrokken, want in eerste instantie was het toch het meest waarschijnlijk dat het een tumor was. Gelukkig is dat uitgesloten en is het vermoedelijk een bloeding of trauma geweest pfffffffffffff.. Over 10 dagen weer de volgende afspraak om het allemaal goed in de gaten te blijven houden.

Wie met beide benen op de grond blijft staan, komt niet ver..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arlette1991, Glossy2009, Sintara, StonedRomy en 72 bezoekers