wat doen met hele kleine kinderen???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt Belgiƫ

wat doen met hele kleine kinderen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-04 17:30

Ik geef dus zondag morgen een uurtje les aan kleine kinderen. Eerst maar af en toe maar nu vragen ze mij steeds (de ouders vragen bij het inschrijven of ik de week daarop lesgeef en dan schrijven ze in Verward Haha! )
Maar mijn inspiratie is een beetje op. Het zijn meestal een 6 tal kinderen van 3 tot 6 jaar en ze zitten op een pony die wel nog wordt vastgehouden. Ik laat ze meestal oefeningen doen in de trend van bij elke letter (bordje) dat ze voorbij komen moeten ze hun armen hoog steken, laag,...
Ze zijn nu zelf aan het sturen en dat gaat redelijk goed.
Maar wat kan ik nog met zulke kleine ukken doen???? om de lessen niet steeds hetzelfde te geven en leuk te houden
alvast bedankt

Daiziej

Berichten: 27
Geregistreerd: 25-08-04
Woonplaats: bovenkarspel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 17:44

hey hey

laat je ze ook wel is voltes maken en gebroken hoefslag enzow ..??
okeej dat leren ze in de beginners ook maar daar is de volgfende stap ook los lopen maybe vinden ze dat ook super als je dat nog nooit gedaan had:D draven ze ook dan of vinden ze dat eng..?? bij ons doen ze dat al wel op die leeftijd:D

veel succes XxX

DeSa
Berichten: 12885
Geregistreerd: 24-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 17:47

of hoofd schouders knie en teen, rondje in t zadel(weet even niet hoe je t noemd)

xMarieke

Berichten: 5701
Geregistreerd: 01-04-04
Woonplaats: Aan het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 18:22

stoelendans.... tenzij ze er zelf nog niet zo makkelijk opkomen

ik heb ook een keer een parcourtje gedaan... dan moest van je paard af, met je paard aan de hand over een balkje lopen, er weer op

en eier- of waterlopen. met een ei op een lepel estafette of met een bekertje water

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 19:56

je kan de letters ook vervangen door herkenbare dingen, a=appel, b=banaan, e=egel, en ga zo maar door. dan kan je natuurlijk vertellen over het paardje, hoe heten die dingen aan de onderkant waar ze op lopen, heel gemakkelijk. lekker laten poetsen, euhhhhhhhhhhh heb veel fantasie, bij jou misschien op, bij mij gaat het borrelen hihihiih

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 20:00

parcourtje met pionnen en balkjes enz.

en ponyspelletjes Lachen

dekoezegtboe

Berichten: 3568
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 20:04

ik geef priveles aan verstandelijk gehandicapten.. ik doe idd ook dingen als hoofd schouders knie en teen en kleine parcourtjes... sommige kunnen ook al draven dus dan wordt het al weer een stuk gemakkelijker!!

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 20:06

vind een uur best lang voro kleine kindjes. Mijn kids laat ik maar een half uur rijden.
Meid ik geef les aan meiden van 17 jaar en zo.. daar ben je ook zo op uit gekeken. Die luisteren niet ( 1 tje dan) en doet wat ze zelf wilt. je kan 1000X zeggen rechtop zitten handen laag en hakken naar benedne . maar.. ik praat tegen de muur hahah Haha!:D:D

maar ontopic.. liggen op een paard tenen aan raken. laat ze los in stap en laat ze tikkertje spelen ( op het pard dan leren ze sturen)

Martie

Berichten: 2392
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 15:00

Over een balkje satppen vinden ze vaak heel stoer. Je kan de balk steeds op een andere plaats leggen en ze dan laten proberen of ze erheen kunnen sturen. De begeleider kan er dan naast blijven lopen om te helpen. Of ze zelf op een vastgestelde (ruime) plaats laten stoppen en weer wegstappen. Het opbouwen naar zelf sturen en stoppen vinden ze vaak wel spannend, ze krijgen het gevoel dat ze het zelf beginnen te doen.

balans
Berichten: 1589
Geregistreerd: 03-10-03
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 16:34

Je kan ook stoelendans doen met balken wordt dan balkendans Haha! . Dan moet de pony met zn voorbenen over een balk staan. En als de muziek of wat het ook wordt weer begint moeten ze op de hoefslag stappen.

en verder weet ik het eigenlijk niet.
Maar als ik nog wat bedenk vertel k het wel.

Niffie
Berichten: 460
Geregistreerd: 15-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 16:43

Figuren oefenen, gymnastieken op het paard, spelletjes doen, zoals bijv. stoelendans.. maar ook schipper mag ik over varen doet het ook erg goed.
Ook doen wij vaak slalommen om pionnen, of wat ook leuk is als je brave paarden en ponies hebt en genoeg naastlopers is een paar zweepjes in een pion doen aan de ene kant van de baan, ze deze er uit laten halen en aan de andere kant van de baan een pion neerzetten en ze ze hier weer in laten zetten. Of de paarden en ponies in een rijtje halt laten houden en ze allemaal een paard of pony laten opschuiven. Dit een paar keer doen zodat ze op alle pa&po hebben gezeten.

Veel succes ermee

harlekijn
Berichten: 661
Geregistreerd: 19-05-04
Woonplaats: 5 min van het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 16:48

silleke schreef:
Het zijn meestal een 6 tal kinderen van 3 tot 6 jaar en ze zitten op een pony


Zo zo bij ons mogen ze pas met 6 jaar rijden,3 jaar vind ik erg jong hoor de heupjes van die kindejes zijn nog lang niet goed ontwikeld en dan nog een uur ook is dat niet wat veel.
Voor die kindertjes van 6 jaar is het geen probleem meer.

Shadow0

Berichten: 43500
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 18:08

Je kunt ook hoofd-schoft-rug-en-kont doen (bij het paard dus Lachen )
Carroussel-rijden (met zijn tweeen of meer naast elkaar), de Nederlandse versie van Simon Says (de opdrachten dus alleen uitvoeren als het voorafgegaan wordt door 'Simon zegt'), estafette (dus iets doorgeven, bv een zweepje).

Je kunt ook een keertje een deel van de tijd besteden aan poetsen (met een zacht borsteltje), misschien gekleurde elastiekjes in de manen doen, enzo.

Maar vooral: volgens mij raken kleine kinderen niet zo snel verveeld, die vinden het vaak ook leuk om steeds dezelfde dingen te doen (twintig keer hetzelfde liedje, voor de 35-ste keer weer die tekenfilm). Alleen kunnnen ze het vaak niet zo lang achter elkaar. Een uur lijkt me voor kleine kinderen dan ook vrij lang, maar als het goed gaat...