hoe noem je deze kleur?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 14:36

Yep, dit is een valk. Ook Buckskin genaamd in Amerika en Engeland. Het is in principe een verdunde bruine. Het rode pigment in de haren wordt verdund, terwijl het zwart pigment niet aangetast wordt.

Heb je er dan nog zebrastrepen op de benen bij en een aalstreep op de rug is het een "Dun".

Je suis Charlie.


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 14:51

Dees schreef:
Nou, volgens mij hoeft het helemaal geen valk te zijn hoor, een valk is vaak lichtbruin gemeleerd met een zwarte gloed...
bovenstaande foto's laten een lichtbruine zien met een witte waas erover heen...

een kleur die je ook aantreft bij een bruin geboren schimmel, en dan hebben we het gewoon over een schimmel, een bruinschimmel. End at is dus weer geen valk-kleur. Overigens, de aalstreep, die had mijn bruin-schimmel ook in het begin, ook die werd uiteindelijk wit.


Aalstreep moet in combinatie gaan met zebrastrepen op de benen en een meer of minder duidelijk dwarsstreep over de schouders. Anders is het geen dun.

En wat betreft de verklaring voor de valkkleur: afhankelijk hoe bruin het paard zou zijn zonder verdunningsfactor, zo geel of roodachtig of gemeleerd met zwarte haartjes is de valk (en ook de palomino).

Kijk even hier: http://members.aol.com/battyatty/sooty.htm

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 15:07

Nog meer buckskins/valken:

Afbeelding

Afbeelding

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 15:08

Afbeelding

Afbeelding

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 15:22

Al naar gelang het ras waar je in zit komt de valkkleur wat vaker voor. Bij Westernrassen (American Quarter Horses) komt hij vaker voor, bij KWPN zul je het zelden zien.

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 18:02

Ik heb nog een keertje naar die foto gekeken. En hoewel ik in het begin gezegd heb dat het een valk is, zou het ook kunnen dat het een bruine is die bezig is een schimmel te worden. Als iemand de afstamming heeft van het paard en de kleuren van de ouders weten we het zeker.

Als een van de ouders een schimmel is, wordt het een schimmel,
Is een van de ouders palomino of buckskin is het een buckskin.
Kan ook nog dat het een buckskin is die schimmel wordt...

Kunnen jullie het nog volgen?

Je suis Charlie.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel, GrapeshotBot, JessicaK, Maaraatje, marjor, Mizora, nicole_floor, Rainer, Sintara en 131 bezoekers