reizen met paard in trailer....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

ikke

Berichten: 37526
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 23:55

carola schreef:
Ik gebruik nooit een bandage om de staart. Dat is volgens mij alleen maar gevaarlijk. Je kan de staart afknellen, of hij kan losraken. Niet echt veilig dus. Als je toch de staart wilt beschermen, koop dan zo'n speciale staartkoker.


Alsof bandages om benen niet net zo goed afknellen en mogelijk ook afzakken.
Paarden krijgen heus geen kind van drie uur op de wagen. Met grote regelmaat heeft mijn paard drie uur en langer op de wagen gestaan, nooit problemen gehad.
Als je geen gesloten achterkant op de trailer hebt, kun je een deken gebruiken, let erop dat dit een waterdichte is bij slecht weer, anders heb je een zeiknat paard na de rit. Bij een geloten achterkant heeft een deken geen enkel nut, aflaten dus, kun je er ook geen problemen mee krijgen.
Een goed gevuld hooinet geeft voldoende afleiding en verder geen stro e.d. op de vloer, daar schuiven ze alleen maar over uit.
Bij een twee-paards trailer het grootste, zwaarste paard aan de linker kant zetten, geeft inderdaad betere stabiliteit XoNo.
Ga op smalle wegen nooit de berm in met de trailer, stop desnoods, maar laat die andere weggebruiker het probleem maar oplossen.

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: wendyh en 120 bezoekers