Ervaringen met Kieffer zadels?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Ervaringen met Kieffer zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-02 15:58

Ik ben nu erg met zadels bezig en het valt mij op dat er haast alleen maar kieffer zadels aangboden worden. Nu zeiden ze gisteren bij Van Rijs dat kieffers inderdaad niet meer zo popie zijn. Zou o.a. komen doordat ze vaak teveel op de spieren drukken, waardoor het voor het paard moeilijk wordt over de rug te komen.
Wie heeft er ervaringen???? zowel goede als slechte ben ik benieuwd naar.
Vooral omdat je tweedehands makkelijk aan een kieffer voor 400 euro kunt komen, en de overige merkzadels toch echt wel richting 7/800 euro gaan (tweedehands dus) Dit moet toch een reden hebben????


IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-02 16:35

maar als je nou gewoon geen 3000 gulden uit wilt geven (even uitgaande van nieuwe zadels) aan een zadel, is het dan een slechte keus?
want echt slecht is het toch niet denk ik?

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-02 18:27

ik hoor dus toch wel hetzelfde commentaar.
Op mijn vorige paard had ik het huismerk van Divoza: Rossner.
Ja; een middenklasse zadel. Maar dat was me toch een heerlijk zadel!!!
Was ik heel tevreden mee, al weet ik niet hoe het er na 2/3 jaar uitzag (paard + zadel verkocht) Ik zit erover te denken die weer aan te schaffen, maar het is zooooooo moeilijk!!! Kieffer moet dan een A klasse zijn, maar ik hoor toch inderdaad wel veel verhalen dt het niet zo super is en dan vind ik het nog wel veel geld hoor!


IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-02 18:13

ik denk toch dat ik het gewoon 'ns ga proberen.
zoveel mensen, zoveel meningen. En het blijft persoonlijk, wat mensen van zadels vinden. JE ziet het ; de een loopt ermee weg en de ander vind het vreselijk!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel en 125 bezoekers