Kieffer stijgbeugelriemen.... wie heeft ervaring??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Kieffer stijgbeugelriemen.... wie heeft ervaring??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-04 18:52

De stijgbeugeld die ik bij m'n Kiefferzadel heb gekregen zijn niet echt 100%. De ene wordt door het opstijgen langer dan de andere (wissel ze wel steeds om) en ze beginnen gewoon bruin te worden.

Nu wil ik wel de Kieffer stijgbeugels bij het zadel kopen, maar zijn die goed? Wat zijn goede stijgbeugels (ze mogen wat kosten) en die lang goed blijven?
Laatst bijgewerkt door LuvdaTossa op 14-08-04 19:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 18:53

bedoel je geen stijgbeugelriemen??? die kieffer riemen ben ik niet gek van, het toplaagje raakt snel los.

ik heb riemen van het merk chamberlaine, deze zijn superzacht en soepel. ze blijven ook heel lang mooi

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 18:59

mijn beugels zijn egt super.
ik denk zelf dat je het ook over de riemen hebt

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-04 19:00

LiSSy schreef:
bedoel je geen stijgbeugelriemen??? die kieffer riemen ben ik niet gek van, het toplaagje raakt snel los.


Sorry ja.... beetje druk gehad vandaag.... bedankt voor de tip.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-04 19:00

Verder niemand die ervaringen heeft met deze beugelriemen van Kieffer?

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 19:09

Wij hebben jaren stijgbeugelriemen van Kieffer gehad. Er zit inderdaad een extra laagje toplaagje omheen en dat werd wel al snel minder mooi. Verder zijn ze van goede kwaliteit.

Maar als je voor iets mooiers wilt gaan; we hebben nu stubbe en die blijven denk ik wel wat langer mooi en ook zeker goede kwaliteit.
Prijzen weet ik echt niet meer uit mijn hoofd Lachen

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 19:11

Bij mijn vroegere verzorgpony's hadden we alles van Kieffer, en zoals de meesten hier zeggen werden de beugelriemen gauw vaal.
Nu bij mijn eigen ponypaard heb ik beugelriemen van Rossner, en daar ben ik erg over te spreken .

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-04 21:30

Antoinette schreef:
Maar als je voor iets mooiers wilt gaan; we hebben nu stubbe en die blijven denk ik wel wat langer mooi en ook zeker goede kwaliteit.
Prijzen weet ik echt niet meer uit mijn hoofd Lachen


Dus die van Stubben blijven langer goed? Dat was ook een merk dat mij zeker al aansprak. Gaan ze ook snel verschillen in lengte? Dus dat ze uitrekken (de kant waar je op je paard stapt?)

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 21:39

De kiefferbeugelriemen verkleuren heel erg snel. Stubben is idd een heel goed merk.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 21:58

LuvdaTossa schreef:
Dus die van Stubben blijven langer goed? Dat was ook een merk dat mij zeker al aansprak. Gaan ze ook snel verschillen in lengte? Dus dat ze uitrekken (de kant waar je op je paard stapt?)


Ik heb de stubbensbeugelriemen zelf ook nog niet zo lang en dus nog niet zo heel veel gebruikt.
Maar er zit duidelijk geen toplaagje over om ze meer te laten glimmen en komen zeer sterk over

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 22:06

ik heb ze ook. Ze gaan bij mij al ruim 7 jaar mee en het verschil in oprekken is nihiel Lachen. van vaalheid heb ik echter totaal geen last Verward

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-04 08:07

Hoe vaak gebruik je ze sjakie? En zit daar ook zo'n toplaagje overheen?

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 13:21

ik gebruik ze dagelijks. Geen idee of er een toplaagje overheen zit. Ze zijn al aangeschaft voordat ik het zadel met riemen overnam.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-04 18:14

Ik heb de Stubben vandaag bij Divoza in de handen gehad. Het leer voelt iig soepeler aan en het lijkt ook sterker. Nog even over nadenken dus Haha!

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 18:21

Ik heb al jaren de beugelriemen van Kieffer en ze bevallen mij uitstekend. Ze zien er nog als nieuw uit, zijn supersterk en hebben weinig onderhoud nodig.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-04 18:53

Nou daar ga ik weer van twijfelen...... mss wordt het toch maar Kieffer. Dat past het beste bij mijn zadel. Die van HH die ik nu heb, beginnen al bruinig te worden op sommige plekken terwijl ik ze nog maar een half jaar gebruik (wel intensief).

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 18:58

Maar wat ik niet begrijp, je wilt dus Kieffer riemen omdat je ook een Kieffer zadel hebt? Verward
Het maakt mij geen moer uit welk merk riemen er aan mijn zadel hangen, als de kwaliteit maar goed is.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-04 18:59

Ilse schreef:
Maar wat ik niet begrijp, je wilt dus Kieffer riemen omdat je ook een Kieffer zadel hebt? Verward
Het maakt mij geen moer uit welk merk riemen er aan mijn zadel hangen, als de kwaliteit maar goed is.


Nou dat zou ik wel leuk vinden, maar als de kwaliteit de wensen over laat dan gooi ik er liever 20 euro bij voor een paar goede beugelriemen van stubben.
Voor het plaatje vind ik het wel grappig dat alles hetzelfde is, maar dan moet het wel goed zijn natuurlijk.