Hoe weet je of je gelpad nog 'werkt' ?!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

NienkeM

Berichten: 564
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 13:47

je kunt ook gewoon een schapenvacht kopen, dan zitten er alleen geen mooie lusjes aan en is het niet precies op maat. Maar het werkt hetzelfde en is goedkoper Lachen


NienkeM

Berichten: 564
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 16:44

pony25 schreef:
Ja maar er zit niet voor niets nog een stuk "dekje" aanvast en het is anders geprepareerd zodat het wasbaar wordt normale vacht kan je niet wassen


Een schapenvacht kun je prima wassen. In bad, koud water en een heleboel zout. Dan ongeveer 24 uur laten drogen. Geen enkel probleem. Ik heb jarenlang met schapenvachten gereden, ook tijdens endurance wedstrijden. Ze blijven goed liggen, schuiven niet, nemen veel vocht op, ademen en zijn dus niet onnodig warm. Neem alleen geen geverfde want dat gaat afgeven. Ik had ooit een donker blauwe, het paard (schimmel) werd daar enigzins roze van Bloos Haha!

NienkeM

Berichten: 564
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 23:24

pony25 schreef:
Tja die van mij viel na 2 keer wassen uitelkaar en ik had het toch echt gedaan zoals jij het zegt Verward


Verward das wel typisch. Leer zou toch neit uit elkaar moeten vallen als het nat wordt. Misschien een slechte kwaliteit gekregen? Ik weet het ook niet. Die van mij deden het zo altijd prima Scheve mond

NienkeM

Berichten: 564
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 09:05

Starbreeze schreef:
:)) voor 14 euro méér dan die van de ikea (dus 59 Knipoog) heb je een echte Knipoog
Ik bedoelde dat ik voor dat kleine verschil niet zelf zou gaanlopen frunniken Knipoog Want met alleen die vacht (die imo niet de juiste kwaliteit heeft, ben je er dus nog niet qua kosten.


Maar aan die vachten hoef je toch niet te knutselen? Die leg je op je paard, zadel er op, klaar... Dat is hoe ik het jaren gedaan heb. Alleen kocht ik de vachten niet bij de Ikea maar bij een ruitershop in Ruurlo waar ze veel goedkoper waren Knipoog

NienkeM

Berichten: 564
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 10:24

pony25 schreef:
tja moet je daar wel in de buurt wonen bij Ruurlo anders ben je het geld aan benzine al kwijt


Klopt Lachen Maar misschien misschien verkopen ze die vachten ook wel bij andere winkels Knipoog Die van Ikea zijn natuurlijk bedoelt om decoratief te zijn. Dus moeten ze er mooi uit zien. Voor ons doeleinde hoeven ze er niet heel mooi uit te zien als de kwaliteit maar goed genoeg is. Dus kan ik me voorstellen dat ze op meer plaatsen goedkoper te krijgen zijn?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 bezoekers