Opfokstal?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ladyspot
Berichten: 497
Geregistreerd: 30-01-04
Woonplaats: Hoofddorp

Opfokstal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-04 11:29

Weten jullie iets over opfokstallen en wat vinden jullie ervan? Zou misschien binnenkort een veulen of jaarling willen kopen maar ben er nog niet helemaal uit waar ik hem dan zal stallen. Sommige mensen hebben het over een opfokstal maar heb er eigenlijk nooit echt veel over gehoord.
Ik hoop dat jullie me kunnen informeren!

Groetjes Chantal

Dit berichtje is van mijn zus Haha!

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 11:37

Waar mijn Mirk staat hebben ze ook een opfokstal. Al het jonge prut komt van het winter weer terug en komenin groepen van 4 (enters) of in kleine groepjes van 2 (twenters) bij elkaar in de box.
Elke dag mogen ze even los in de bak. Hoe ik zie hoe de eigenaar van de stal er mee bezig is, is gewoon fantastisch En natuurlijk is het jonge prut altijd erg lief om te zien Lovers

Hilde_
Berichten: 10746
Geregistreerd: 24-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 19:57

Mar voor 1 veulen, of enter is het niet handig..

Barquillero
Berichten: 36
Geregistreerd: 11-08-04
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 20:19

Mijn veulen komt niet op een opfok stal testaan omdat ik er toch geregeld iets mee wil doen, dan heb ik een veulen gekocht en dan zien ik hem nooit (ik geloof niet dat er bij mij in de buurt opfok stallen zijn).
En op de pensionstal waar hij nu komt te staan daar staan ook meerdere veulens dus daar komt hij zowiezo mee in 1 weiland en in de winter in 1 stal. Eigenlijk ook een soort onbewuste opfok dus.

Veel plezier met je toekomstige veulen!