stalling met winterweidegang omg. den haag/leiden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
sammetje

Berichten: 1654
Geregistreerd: 09-12-03
Woonplaats: nootdorp

stalling met winterweidegang omg. den haag/leiden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-04 22:13

Ik sta nu op een stal waar de paarden in de winter dagelijks van een uur of 9.00 tot een uur of 17.00 a 18.00 uur op het land staan. (in de zomer 24/7)

Niet dat ik van stal wil gaan verhuizen maar puur uit nieuwschierigheid vraag ik mij af of er in de buurt (den haag, rijswijk, voorburg, leischendam, wassenaar, voorschoten, leiden, nootdorp eventueel zoetermeer of stompwijk etc.) stallen zijn waar dit ook mogelijk is.

Heeft iemand enig idee of er hier ergens ook de mogelijkheid is om de paarden het hele jaar op het land te laten lopen met een inloopstal? Ik heb namelijk het idee dat dat in de randstad helemaal niet kan terwijl het in andere delen van het land heel normaal is.

Nou ik hoop op veel reacties, dus brand maar los..... Tong uitsteken



sammetje

Berichten: 1654
Geregistreerd: 09-12-03
Woonplaats: nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-04 23:15

Ik heb ook het idee dat dat in 'deze' buurt nergens kan verder. Ik vind dit best een beetje raar eerlijk gezegd.... Zodra je de randstad verlaat is er genoeg winterweidegang te vinden. Land is hier misschien iets schaarser maar nu ook weer niet zo ontzettend schaars!

sammetje

Berichten: 1654
Geregistreerd: 09-12-03
Woonplaats: nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-04 22:51

Nog even voor de duidelijkheid, bij mij op stal gaan de paarden in de winter dus elke ochtend rond een uur of 9 naar buiten en rond een uur of 5/6 weer naar binnen. Ik was benieuwd of dit in de randstad nou echt zo zeldzaam is en dat blijkt dus wel.... Ik ben ook heel blij met deze pensionstal, het is hier echt een paradijsje voor de paarden.

Joyce B, ik pb je even.

sammetje

Berichten: 1654
Geregistreerd: 09-12-03
Woonplaats: nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-04 23:41

gijsenkim schreef:
Hier in de regio komt dat heeeeeeel zelden voor. Land is heel schaars hier, boeren zijn er terecht heel zuinig op!


ik ben blij dat ik op stal sta bij "paardenmensen" en niet bij boeren!!! Bij ons op stal wordt ook niet al het land gebruikt in de winter. Er zijn weides die alleen "begraasd" worden in de zomer. Mijn paard staat in een land waar de hele winter door (op een week of 2 na) paarden op gelopen hebben. Van de winter dacht ik niet dat het nog goed zou komen met die blubberpoel. Maar gras is toch goed gegroeid! De paarden hebben er dikke grasbuiken van gekregen Vingers aflikken


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 88 bezoekers