grijskenteken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Belgiƫ

grijskenteken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-04 22:55

als je een grijs kenten hebt, waarom mag je dan maar 1 persoon vervoeren? SOrry, maar dat vind ik raar Scheve mond os ligt het aan mij?

boontje
Berichten: 239
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 23:11

Omdat een autoo met grijs kenteken is ingericht op vervoer van goederen en slechts voorin een bestuurders zitplaats heeft en 1 ernaast.

busjes met een dubbele cabine zijn een uitzondering, deze kunnen grijs zijn en meerdere personen vervoeren.

sabineG

Berichten: 1063
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: rees-millingen dld.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 23:56

De politie kan er niks tegen doen, er is een maas in de wet... Maar als de douane je tegenkomt met iemand in de laadruimte ben je toch gauw zo'n 5000 euro armer.. De boetes van de douane zijn echt schrikbarend hoog... Het is een economisch delict vandaar... Dus als je met meer dan twee personen wilt rijden zou ik een bus nemen met dubbele cabine... Wij nemen het risico in ieder geval niet....

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 00:15

Politie kan daar zeker wel wat tegen doen..zou mooi zijn..

Meerdere personen in grijs kentekenauto..zoals Sabine zegt, een busje kopen.

Suel

Berichten: 547
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 00:17

Branca schreef:
Politie kan daar zeker wel wat tegen doen..zou mooi zijn..

Meerdere personen in grijs kentekenauto..zoals Sabine zegt, een busje kopen.


Branaca heeft gelijk. Daar is volgens mij een bekeuring voor. En dat niet alleen. Als je een ongeval krijg of veroorzaakt zijn de mensen die achterin zitten niet verzekerd.

En dat kan vervelende situaties opleveren...

Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 07:32

Ik ben overigens wel eens gecontroleerd door de douane zomaar bij een afrit van de snelweg.
Daar werd niet alleen gekeken of ik geen achterbank in de laadruimte had maar ook de diesel werd gecontroleerd. Je schijnt nl. ook zgn. rode diesel te hebben waar geen accijns op zit.

Dus ik zou echt voorzichtig zijn om mensen mee te nemen in de laadruimte.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 07:45

Ja ook de politie schijnt daar best een flinke bekeuring voor te geven Scheve mond

Ik heb het 1x gedaan op een heel klein stukje, maar zou het toch eigenlijk nietmeer doen, zeker niet als je bedenkt wat er gebeurt als je een ongeluk krijgt.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 07:53

Dat is DE reden dat ik mijn Vito gekocht heb..... kan drie kids achterin hebben en twee volwassenen voorin.......... daarnaast heb ik een ruimte in mn laadbak daar lusten de honden geen brood van Haha! Haha! Haha!

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 08:11

Fitzroy schreef:
Ik ben overigens wel eens gecontroleerd door de douane zomaar bij een afrit van de snelweg.
Daar werd niet alleen gekeken of ik geen achterbank in de laadruimte had maar ook de diesel werd gecontroleerd. Je schijnt nl. ook zgn. rode diesel te hebben waar geen accijns op zit.

Dus ik zou echt voorzichtig zijn om mensen mee te nemen in de laadruimte.


Die zogenaamde rode diesel is voor landbouwdoeleinden. Hier zitten geen accijnzen op. Veel boeren hebben dan ook een tank thuis staan.
Het is gewone diesel, maar er zit een kleurstofje in, die als het ff mee zit, minimaal een half jaar zichtbaar is.

De boetes daarop zijn niet al te misselijk!!

geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 08:20

Ik heb een Mitsubitsi L200 met dubbele cabine, blijvend grijs, heerlijk comfortabel, veel ruimte en 5 zitplaatsen, mooier kan gewoon niet OK dan!