Lesgeld??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23428
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-01 18:53

Hallo Allemaal,

Dat ene meisje die op mijn shet gaat rijden wil heel graag met haar op les, haar moeder kan met een trailer rijden en wil dat geloof ik ook wel.
Voor mijn hummel lijkt me dat ook wel goed, krijgt ze echt een beetje goede beweging maar ja als dat meisje er regelmatig op gaat zal ze wel een beetje bijgevoerd moeten worden etc etc.
Ik heb het er met mijn vader over gehad en die zei dat ik er best geld voor zou kunnen vragen, als ze echt een beetje leert rijden zal ze ook wel de weg opgaan en dan wil ik ook wel graag dat ze ijzers krijgt.
Dus ik wil er ook wel iets voor vragen, eten, ijzers en dat zadel zijn ook niet gratis. Maar ja het probleem is nu: hoeveel moet ik daarvoor vragen. In principe vind ik het al leuk dat zij er lol in heeft maar ja het gaat ook extra geld kosten. Weet iemand wat een redelijk bedrag is om te vragen voor een paar uur rijden in de week?
Pol

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-01 19:03

Op onze shet rijd ook altjd een klein meisje Lovers , maar wij vragen er geen geld voor want we voeren ook niet bij en als ze af en toe een uurtje rijd hoef je niet meer te gaan voeren hoor.....pas op met een shet, vooral nu het gras groen begint te worden hebben ze daar al meer dan genoeg aan!!!
Als ze met de tijd op ijzers moet kun je dat die mensen zelf voor leggen.....of ijzerss dat ze het zelf betalen of neit de weg op, zo zou ik het doen Lachen
Veel plezier met je shet......doe er zelf ook wat mee?

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-01 19:04

Nou je telt gewoon de extra kosten op voor ijzers etc en laat dat door die mensen betalen, uiteraard in goed overleg.
Succes

Ontario

Berichten: 1921
Geregistreerd: 25-01-01
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-01 19:10

Laat gewoon die mensen de ijzers en voer betalen?

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23428
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-01 19:20

Hoi,

Het land waar ze staat daat staat eigenlijk al niks op maar het gaat ook niet om een uurt per week, dan komt ze waarschijnlijk dagelijks rijden.
Ik doe er zeker zelf ook iets mee, binnen een paar weken krijgen we een kar en dan moet ze daarvoor en ze loopt aan de longe en springen aan de longe vind ze ook te gek.
Maar ik vind het wel een goed idee om de extra kosten aan hun te geven.

Pol

Ineke2

Berichten: 33110
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-01 19:32

Dat moet je gewoon overleggen met de ouders van dat meisje en die snappen vast wel dat dat allemaal niet gratis is/kan...

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-01 19:39

Hoi, ik zou als ik jou was gewoon overleggen met de ouders over de hoefijzers. Het lijkt me redelijk dat zij die betalen, als het echt nodig is. Je had ze namelijk geen ijzers onder gedaan als dat meisje er niet op zou gaan rijden toch? Dus die ijzers zijn sowiezo voor hun rekening vind ik.
Wat betreft het bijvoeren: je kunt denk ik het beste muesli-zonder-haver bijvoeren, dat is speciaal bedoeld voor de 'sobere' rassen waar ook de Shetlander bij hoort. Een zak van deze muesli van Havens (kijk maar eens op http://www.paardenvoeders.nl/wsn5874.html ) kost ongeveer 18,- en er zit 20 kilo in. Je kunt het als volledig voer geven. Onze Fjord krijgt 2x per dag 3/4 schep muesli, dat komt neer op ongeveer 1,2 kilo per dag. Ik denk dat een Shetlander aan de helft al genoeg zou hebben, of je kunt misschien elke dag een halve schep geven en als er die dag gereden wordt een halve schep extra. Eigenlijk heeft onze Fjord naast het hooi geen krachtvoer nodig als je zijn dikke buik ziet, maar het gaat mij er meer om dat hij goede vitamines en andere stoffen binnenkrijgt die hij nodig heeft om gezond en vrolijk te zijn. En hij krijgt gewoon net als de andere paarden een lekker maaltje voorgezet, want hij houdt zo van eten dat hij helemaal gefrustreerd wordt als hij alleen hooi krijgt. Dus dit is een ideale oplossing. Vork Je zou om en om zo'n zak voer kunnen halen. Je doet waarschijnlijk een maand tot anderhalve maand met zo'n zak dus daar zitten de kosten ook niet zo in. Succes!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Cody op 2001-04-26 19:44 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Cody op 2001-04-26 19:44 ]</font>

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23428
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-01 20:10

Hoi,

Ik denk inderdaad dat ik die ijzers door haar ouders laat betalen en de rest delen ofzo.
In elk geval heel erg bedankt voor de tips!
Pol

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-01 11:11

Ik heb ook een verzorgpony waar ik dagelijks op rijd. Die mensen hebben de pony helemaal aan mij toevertrouwd en bemoeien zich ook niet met mij. Alles wat ik voor hem nodig heb, moet ik wel zelf betalen, maar dat vind ik ook logisch. Ik betaal de hoefsmid, wormenspuit en voer betaal ik ook zelf.
Maar dat vind ik ook logisch.
Ik weet niet hoe oud dat meisje is, maar daar moet je wle een beetje rekening meehouden, dat als ze nog jong is, niet alles in haar eentje kan regelen.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23428
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-01 14:06

Hoi,

Zo is het met die shet ook geweest. Ik vroeg of ik haar mocht verzorgen en vanaf dat moment kwam er niemand meer. Ik mocht haar verhuizen naar haar huidige land en betaal ook alles. Ik ben haar nu aan het 'afbetalen' maar moet haar vooral beschouwen als mijn pony. Dat meisje is een jaar of 9 denk ik daarom wil ik het ook met haar ouders regelen.
Nou ik zie haar als het goed is vanmiddag wel.

Pol

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-01 17:46

hoi, het gaat om een shet als ik het goed lees?
Ach een shet is in onderhoud niet zo heel erg duur.Misschien kan je beginnen met 75 per maand.Of is dat de teveel?

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23428
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-01 19:36

Hoi,

Tsja, ik dacht eraan om, zolang ze alleen op les gaat, gewoon een bepaald bedrag per les te vragen.
Of is dat niet logisch? en als ze dan daarna meer gaat rijden en ook over de weg dan wel de extra kosten met haar ouders te bespreken.

Pol

tammie12
Berichten: 45
Geregistreerd: 08-05-04
Woonplaats: broek op langedijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 17:09



Ik zou gewoon het geld van de ijzers en het voer zelf laten betalen OK dan! zodat jij dat nie hoeft te doen!! ik heb zelf ook een verzorgshet maar daar hoef ik niks voor te betalen Lovers Lovers Lovers Lovers Lovers maar oke ik zou het dus zo doen!!


Ineke2

Berichten: 33110
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 17:14

tammie12 schreef:


Ik zou gewoon het geld van de ijzers en het voer zelf laten betalen OK dan! zodat jij dat nie hoeft te doen!! ik heb zelf ook een verzorgshet maar daar hoef ik niks voor te betalen Lovers Lovers Lovers Lovers Lovers maar oke ik zou het dus zo doen!!




Hallo je ziet de waarschuwing toch al staan dat dit een oud topic is voor je erop reageert?!
Dit topic is inmiddels al 3 jaar oud

Gulpje

Berichten: 8071
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 17:15

*proest*

Celvin

Berichten: 888
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 17:15

Ontario schreef:
Laat gewoon die mensen de ijzers en voer betalen?


Daar ben ik het wel mee eens, alles wat ze extra willen en wat je niet hebt.. overleg je met ze en dan kijken of ze het zelf betalen !

Celvin

Berichten: 888
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 17:17

Ineke2"]
[quote="tammie12 schreef:


Ik zou gewoon het geld van de ijzers en het voer zelf laten betalen OK dan! zodat jij dat nie hoeft te doen!! ik heb zelf ook een verzorgshet maar daar hoef ik niks voor te betalen Lovers Lovers Lovers Lovers Lovers maar oke ik zou het dus zo doen!!




Hallo je ziet de waarschuwing toch al staan dat dit een oud topic is voor je erop reageert?!
Dit topic is inmiddels al 3 jaar oud
[/quote]

Whahaha jaah indd ik zie het nu pas nu ik heb geantwoord Blond

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23428
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-04 17:18

Ja mensen dit is een erg oud topic, zal het even melden bij de mod's.
Is allang niet meer van toepassing.

edit: is gemeld bij de moddies
Laatst bijgewerkt door Polly op 10-05-04 17:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 17:18

jeetje dit is wel een erg oud topic..

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 17:27

Oud topic, dus een slotje.