hoe paard vastzetten in trailer?1 paards

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 09:32

Wj zetten de paarden altijd vast aan 2 kanten (ivm draaien), voorheen aan halstertouwen met paniekhaak, tegenwoordig op advies van de politie aan trailerlijnen met paniekhaak. Mocht er ooit wat gebeuren dan heeft iederen wel zo'n oranje lifehammer in de auto, daar krijg je halstertouwen of rubbere trailerlijnen niet mee door, die platte lijnen wel.

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3



Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 10:21

Anoniem schreef:
het is niet mijn eigen paard,en de eigenaren willen niet dat ik hem aan een touw met een paniekhaak zet.
.


En wat is daar de reden van? Immers dit zijn haken die de veiligheid voor het paard bevorderen, ze hebben dus liever dattie zn nek breekt ofzo, fijne eigenaren...

Als wij paarden voor een ander vervoeren gaat dat op ONZE voorwaarden, dat wil zeggen dat alle mogelijke voorzorgsmaatregelen worden genomen om de veiligheid van het "vreemde" paard te waarborgen.

Ik zou het er toch nog maar eens over hebben met die mensen, een paniekhaak gaattie echt niet dood van hoor..... in tegendeel, het kan zn leven redden in geval van nood.

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 11:52

ruitje schreef:
Wij zetten ze aan twee kanten vast en flink strak ook.Wat is het nut van achterom kunnen kijken Verward !Ook heb ik nooit het nut van een hooinet begrepen?Ze gaan echt niet dood als ze een half uurtje niets eten en volgens mij is het belangrijker dat ze met hun koppie bij de reis zijn.Heb je wel eens achterin een trailer gestaan?Je moet moeite doen om te blijven staan,laat staan als je ook nog eens gaat eten Haha! !Maargoed,als iemand mij het nut kan vertellen?graag!


Het nut van het hooinet is om paarden gerust te stellen. Voor veel paarden is een rit met de trailer geen dagelijkse bezigheid en vinden ze het best spannend. Door een hooinet (of liever nog hooizak) in de trailer te hangen hebben ze wat te knabbelen om hun aandacht af te leiden. Het net hangt er niet alzijnde een maaltijd die ze naar binnen werken.

Voor de lange ritten (2-3 uur) kan het nuttig zijn om het paard onderweg een beetje bezig te houden, een hooinet kan dan goede diensten bewijzen.

Verder is het een handige plek om je gevulde hooinet te bewaren, houdt je auto een beetje schoon, hihihi

Ohja en het nut van achterom kijken: vliegje weghappen, beetje om zich heen kunnen kijken wat er zoal gebeurt onderweg, evenwicht kunnen bewaren in bochten .
Laatst bijgewerkt door Vippie op 04-08-04 11:55, in het totaal 1 keer bewerkt

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boyca, lotte_dl, moralian, SemrushBot en 30 bezoekers