hoe paard vastzetten in trailer?1 paards

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ikke

Berichten: 37440
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 08:26

Niet. Mijn vorige paard had voor Houdini gestudeerd en stond dus binnen vijf min. los en keek dan door het open deurtje (vrachtwagen) de cabine in *LOL*
Morrisje zal het moeten leren om los te staan. Een paard staat los op de trailer, tenzij........ dat geldt voor mij overigens onder alle omstandigheden; een paard moet los kunnen blijven staan, op mijn commando.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info



ikke

Berichten: 37440
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 09:42

masja schreef:
Ja en nee, ik heb toch meer voor een rubbere trailerlijn, met paniekhaak, die veert mee en onder bijzonder hoge druk springt ie zelf. Mocht ie niet springen dan kan je de paniekhaar lostrekken. Touw veert minder mee en zal niet zo makkelijk zelf breken. Rubber kan je met een scherp mes ook makkelijk in 2-en snijden.

Wel eens gevoeld hoe pijn het doet als je een postelastiek in je hand laat springen? Kun je nagaan wat er gebeurd als zo'n rubber lijn kapot springt..... Bovendien snijd jij een rubber lijn niet zomaar door met een mesje. Gisteravond zelf nog geconstateerd met een stukje rubber brandstofleiding, dat koste me redelijk wat moeite.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

ikke

Berichten: 37440
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 10:54

Morris"]
Ikke:
Op jouw commando stilstaan, oke dat is mooi. Maarre hoe zit dat als je paard in de trailer staat, en jij zit in de auto. Dan .... ja en dan kun jij geen commando's meer geven. Toch?
Maar op zich ben ik het met je eens, dat een paard moet kunnen stilstaan zolang jij het wilt
[/quote]
Dat op commando stilstaan is niet op de trailer of vrachtwagen, maar gewoon op de poetsplaats of zo... Knipoog
Trailers vindt ik eigenlijk maar niks en de enigste reden dat ik er een heb is omdat mijn vorige paard door ouderdom niet meer op de vrachtwagen kon ( te steile laadklep). Op de vrachtwagen kun je je paard toespreken, ik wel tenminste, en daarmee kun je dus ook commando's geven Knipoog
[quote="Tessebes"]
Ik zet ze het liefst aan 2 kanten vast, dan kunnen ze ook niet al te veel draaien. Ik heb een hekel aan achterom kijkende paarden in de trailer, dan stommelt veel te veel.

[quote="ikke"]
Niet. Mijn vorige paard had voor Houdini gestudeerd en stond dus binnen vijf min. los en keek dan door het open deurtje (vrachtwagen) de cabine in
[/quote]
Wedden dat hij een trailerketting niet loskrijgt?
[/quote]
Nee, dat zou ze vast niet voor elkaar hebben gekregen, maar ze was dan wel zo'n trut om ermee te gaan rammelen, net zolang tot ik de herrie zat zou zijn en hem los zou maken. Aangezien de motor al herrie genoeg maakt, heb ik er liever niet nog meer herrie bij *LOL*
[quote="Tessebes"]
[quote="ikke schreef:

Morrisje zal het moeten leren om los te staan. Een paard staat los op de trailer, tenzij........

Waarom wil je hem zo graag los hebben staan dan?
[/quote]
Al is het maar dat ie dan nooit met z'n been over het touw kan komen. Bovendien, welk nut heeft vastzetten, hij kan toch nergens heen en als hij het buurpaard gaat vervelen, dan krijgt ie een brul van me, ik zie ze namelijk staan in de spiegel

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

ikke

Berichten: 37440
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 11:42

Cinzano schreef:
Hij kan dan wel nergens heen in de trailer, maar veel paarden (o.a. die van mij) wil nogal graag achterom kijken als hij (te) los staat met gevolg dat hij in elke bocht bijna omvalt omdat hij zijn evenwicht verliest Knipoog

Dat is dan het verschil tussen jou en mij: mijn paarden hebben geen reden om achterom te kijken, daar is namelijk niks te zien en aan de voorkant, door het deurtje, kunnen ze kijken waar ze naartoe gaan *LOL* dat hebben ze heel snel door. Mijn oude paard herkende zelfs de weg en begon dan zachtjes te hinniken.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: PetalBot en 35 bezoekers